Hej!
Får hjälp med badrumsrenovering. Har en helentrepenad och en projektledare från företaget. Men jag har dålig kolla på detta med rördragningar och funderar på att ta in en oberoende besiktningsman.
Hur ser detta ut tycker ni?
Får hjälp med badrumsrenovering. Har en helentrepenad och en projektledare från företaget. Men jag har dålig kolla på detta med rördragningar och funderar på att ta in en oberoende besiktningsman.
Hur ser detta ut tycker ni?
Den liggande 90⁰ är inte helt by the book men första böjen på varje stick får vara 90⁰, är det handfat och lutar bra hade jag inte varit det minsta orolig.
"Brunnen" fattar jag inte hur den ska funka men du kanske kan kolla montageanvisningarna, den bör väl ska fästas på något klokt sätt.
"Brunnen" fattar jag inte hur den ska funka men du kanske kan kolla montageanvisningarna, den bör väl ska fästas på något klokt sätt.
Redigerat:
Good enough och följa branschregler är två vilt skilda saker IMHO. Det kanske inte är några praktiska problem med att ha fördelare sådär öppet men enligt regler ska dom sitta i fördelarskåp med skvallerrör. Samma sak med montageband som inte får användas för att fixera rör utan det ska göras med anpassad klammer. Det är good enough just nu men om du betalar dyra pengar för ett felfritt badrum så är det nog bara för rörmokaren att göra om
Produkter som diskuteras: "montageband"
Montageband
Metallband med hål är mångsidiga infästningskomponenter, som erbjuder en praktisk lösning för en mängd olika bygg- och monteringsprojekt. Dessa band kan stärka förbindelser, bidra till en jämn belastningsfördelning, och fungera som en
Läs mer
Rickard. skrev:
Klämringskopplingar är får ej byggas in i väggar/golv, dessutom ser det som det är en krökt spik som klammer vid kopplingen, rent allmänt så förstår jag inte hur man kan jobba med allt skräp som som ligger överallt, hålen runt avloppsrören, med brutna gipsskivor ser inte seriöst ut, säkert godkänt enligt branschregler men jag skulle inte acceptera det.E Eric87 skrev: