S
Nu tänker jag inte diskutera belåningsgraden som vi kommer att ha för det är min privata sak som jag inte vill diskutera här. Det som jag mer tänkte var är det rimligt med ett pris på ca 9mkr?

Satsuki
Det är mycket pengar, skitmycket pengar. Om det är för mycket kan bara du själv svara på.

Men eftersom du pratade om pris vid försäljning vidhåller jag fortfarande att hus i den prisklassen ÄR svårsålda, speciellt om det inte är ett spektakulärt hus på ett spektakulärt läge. Men vad vet jag, huset blir kanske fantastiskt på bästa läget i Höllviken och då blir det kanske väldigt lättsålt?
Eller snarare mer lättsålt, för det antal personer som kan/vill köpa hus i den prisklassen är avsevärt mycket färre än de som kan/vill betala 3-4 miljoner.

Men jag förutsätter att ni bygger för att bo och inte på spekulation och då är ju inte ett evt försäljningspris som ska vara avgörande. Hur ni trivs och hur vardagen fungerar är mycket viktigare, och så länge det fungerar ekonomiskt är det det viktigaste!!!

S
Efter att jag postade denna fråga har jag gjort research på likvärdiga hus i området och det e lugnt. Huset kommer bli värderat som jag hoppades så det e bara å köra:)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.