uffeulander uffeulander skrev:
[länk]
Går det att ladda bil med denna ? eller är den bara till för 3 fas motorer?[bild]
Det är en frekvensomriktare och den styr bara ut i olika Hz för en motors olika varvtal, Spänningen ut är detsamma hela tiden. Så kommer inte att fungera för att ladda en bil, då troligen allt för laddning är tillverkat för 50 Hz och inte variation på det.
 
J jonaserik skrev:
Det är en frekvensomriktare och den styr bara ut i olika Hz för en motors olika varvtal, Spänningen ut är detsamma hela tiden. Så kommer inte att fungera för att ladda en bil, då troligen allt för laddning är tillverkat för 50 Hz och inte variation på det.
Okej Tack då vet jag
 
J jonaserik skrev:
Det är en frekvensomriktare och den styr bara ut i olika Hz för en motors olika varvtal, Spänningen ut är detsamma hela tiden. Så kommer inte att fungera för att ladda en bil, då troligen allt för laddning är tillverkat för 50 Hz och inte variation på det.
Spänningen varierar också, högre frekvens / högre spänning.
Annars håller jag med, absolut inget man kan ladda en bil med, hur i hela världen skulle det gå till?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.