Jobbar för en montör av frånluftsvärmepumpar som uppfunnit denna eltejphållare och gjort en prototyp. Nu undrar han om elektriker och andra skulle tycka den underlättar i ert dagliga arbete? Den träs på bältet och tejprullen görs fast och lossas enkelt med en hand över de två klykorna. Den är även patenterad.
 
  • En prototyp av en eltejphållare fäst på ett verktygsbälte, som träs på ett par arbetsbyxor och används för enkel åtkomst av eltejp med en hand.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Prototyp av en eltejphållare som kan fästas på ett bälte, med två flexibla armar för enkel påsättning och borttagning av tejprulle med en hand.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Prototyp av en eltejphållare träs på bältet, med en tejprulle fastsatt, och en löst stående hållare, designad för enkel användning med en hand.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
avh67f
  • Laddar…
A
Eltejp används väldigt mycket. Jag har det alltid på mig. Jag tycker det ser ut som en enkel och bra uppfinning. 👍
 
  • Gilla
Torbjörnfrånkarlstad
  • Laddar…
MrJay
Nej. Vi har en utanpåliggande ficka på våra shorts/byxor som används till just sådana föremål.
 
  • Gilla
hydrolift och 2 till
  • Laddar…
Och brukar inte midjebälten ha ett "snöre" med en plastbit på tvären längst ut, det fungerar utmärkt om man inte föredrar att ha den i någon av fickorna.
Men man vet ju inte innan man provat och rent spontant blir det ännu en sak att bära med sig.
 
  • Gilla
Panor82 och 2 till
  • Laddar…
Vad använder ni tejp till idag? Jag använder det väldigt sällan. Typ tejpa skyddsledaren på EKKJ. För EXLQ drar jag enbart på på slang, där det behövs.

Jag skulle inte offra plats på bältet för detta. Möjligen skulle ett universalfäste, typ klämma, vara intressant att sätta på verktygsväskan.
 
  • Gilla
Torbjörnfrånkarlstad
  • Laddar…
Onödig grej som inte fyller nån större funktion enligt mig iaf.
 
  • Gilla
Torbjörnfrånkarlstad
  • Laddar…
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Vad använder ni tejp till idag? Jag använder det väldigt sällan. Typ tejpa skyddsledaren på EKKJ. För EXLQ drar jag enbart på på slang, där det behövs.

Jag skulle inte offra plats på bältet för detta. Möjligen skulle ett universalfäste, typ klämma, vara intressant att sätta på verktygsväskan.
Och när slangen är på plats så drar man några varv tejp längst ner, för att hålla den på plats 👍
 
  • Gilla
avh67f och 1 till
  • Laddar…
Njaaaa, om det gör nån nytta ... ;)
 
  • Gilla
Torbjörnfrånkarlstad
  • Laddar…
C
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Vad använder ni tejp till idag?
Till dragfjädern 🙂
 
  • Gilla
avh67f och 2 till
  • Laddar…
Ja det händer, ibland, vid svåra dragningar.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.