Jobbar för en montör av frånluftsvärmepumpar som uppfunnit denna eltejphållare och gjort en prototyp. Nu undrar han om elektriker och andra skulle tycka den underlättar i ert dagliga arbete? Den träs på bältet och tejprullen görs fast och lossas enkelt med en hand över de två klykorna. Den är även patenterad.
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "eltejp"
Eltejp
Eltejp, även känd som isoleringstejp, är ett tryckkänsligt tejp som används för att isolera elektriska ledningar och andra material som leder elektricitet. Den har en rad egenskaper som gör den idealisk för användning inom elinstallation
Läs mer
Och brukar inte midjebälten ha ett "snöre" med en plastbit på tvären längst ut, det fungerar utmärkt om man inte föredrar att ha den i någon av fickorna.
Men man vet ju inte innan man provat och rent spontant blir det ännu en sak att bära med sig.
Men man vet ju inte innan man provat och rent spontant blir det ännu en sak att bära med sig.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 840 inlägg
Vad använder ni tejp till idag? Jag använder det väldigt sällan. Typ tejpa skyddsledaren på EKKJ. För EXLQ drar jag enbart på på slang, där det behövs.
Jag skulle inte offra plats på bältet för detta. Möjligen skulle ett universalfäste, typ klämma, vara intressant att sätta på verktygsväskan.
Jag skulle inte offra plats på bältet för detta. Möjligen skulle ett universalfäste, typ klämma, vara intressant att sätta på verktygsväskan.
Och när slangen är på plats så drar man några varv tejp längst ner, för att hålla den på plats 👍Bo.Siltberg skrev:
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 840 inlägg
Njaaaa, om det gör nån nytta ... 
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 840 inlägg
Ja det händer, ibland, vid svåra dragningar.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden



