Hejsan hoppas på lite hjälp då jag inte är kunnig i detta område. Ska köpa hus och tänkte kolla om detta är väldigt dåligt byggt? Enligt min besiktnings man är det inte fackmässigt utfört för att
1. Golvbrunnen ej är utbytt vid renovering
2. Förhöjningsring monterad och att det finns risk att tätskiktet inte kunnat anslutas till golvbrunnen på ett riktigt sätt.
Sedan var det inte så bra lutning i badrummet förutom vid själva brunnen där det var okej
Så snälla lite hjälp vore tacksamt då man är orolig
1. Golvbrunnen ej är utbytt vid renovering
2. Förhöjningsring monterad och att det finns risk att tätskiktet inte kunnat anslutas till golvbrunnen på ett riktigt sätt.
Sedan var det inte så bra lutning i badrummet förutom vid själva brunnen där det var okej
Så snälla lite hjälp vore tacksamt då man är orolig
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 125 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 125 inlägg
Hej och välkommen till forumet!
Menar du att du misstror besiktningsmannen?
Det finns det nog ingen anledning till, hen har ju sett det i verkligheten och då är det mycket lättare att uttala sig än genom att bara se ett foto.
Gamla golvbrunnar ska bytas ut vid en renovering.
Menar du att du misstror besiktningsmannen?
Det finns det nog ingen anledning till, hen har ju sett det i verkligheten och då är det mycket lättare att uttala sig än genom att bara se ett foto.
Gamla golvbrunnar ska bytas ut vid en renovering.
Tack Birgit! Förlåt om jag inte har uttryckt mig noga. Jag menar inte att jag inte tror besiktnings mannen undrar bara om det är så illa byggd att man behöver fixa det snarast eller om det går att använda ett tag innan man väljer att bygga om badrummet?
Har ni sett något sådant innan och funkar det att ha det så med förhöjningsring? Han kände ingen lukt eller indikation för fukt skada varken i badrummet eller intill liggabde väggar bredvid badrummet. Och dem har haft det så i snart 14 år
Har ni sett något sådant innan och funkar det att ha det så med förhöjningsring? Han kände ingen lukt eller indikation för fukt skada varken i badrummet eller intill liggabde väggar bredvid badrummet. Och dem har haft det så i snart 14 år
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 125 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 125 inlägg
Det går ju aldrig att säga när det blir problem, men om det har fungerat i 14 år så är det väl troligt att det kan fungera i 1-2 år till.
Om det går att se något i en krypgrund eller källare är det ju bra att hålla koll på det därifrån.
Om det går att se något i en krypgrund eller källare är det ju bra att hålla koll på det därifrån.
Jag tänker likadant att förhoppningsvis så håller det något år till. Badrummet ligger på övervåningen så det blir illa om man ser nått från vardagsrummet/hallen takBirgitS skrev:
Ja jag får planera att göra om badrummet så fort jag har råd med det.
Tack för hjälpen Birgit
Klicka här för att svara
