S Strontus skrev:
Så klart, och det är därför våra förfäder levde i typ 200 år!
Tvåhundra är inget mot Metusalems 969 år, i gamla testamentet hittar vi de riktigt långlivade.
Förövrigt hellre foliehatt än dumstrut, lita inte på någon överhet.😆

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
J Jansson69 skrev:
Innehåller inte dom kommunala sådana dära evighetskemikalier ”PFAS” usch och fy🙄
Det kan finnas PFAS-föroreningar i kommunala vattentäkter, ja. Men det finns gränsvärden för PFAS-halter i dricksvatten, och det är en av de parametrar som regelbundet testas av (de korrupta) huvudmännen för kommunalt VA. Vissa vattenverk har fått installera ytterligare rening för att få bort PFAS.
Men även privata brunnar kan förorenas av PFAS om det funnits någon (troligen korrupt? Eller anknuten till Big Pharma) verksamhet som släppt ut PFAS i närheten. Hur många testar sitt eget brunnsvatten?

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Foliehatten3
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Det vet jag inget om, men det framstår som högst sannolikt att du är vid liv. Alltså är inte det vatten du dricker eller den mat du äter akut toxtoxisk
Så bara för att jag lever och kan kan skriva, så kan jag inte vara allvarligt sjuk?

• Gilla
Intet
  • Laddar…
B Bitterhetsakademin skrev:
Förövrigt hellre foliehatt än dumstrut, lita inte på någon överhet.😆
För en del av oss så innebär det ju att vi inte kan lita på någon/något då... 😁

• Haha
Bitterhetsakademin
  • Laddar…
Foliehatten3 Foliehatten3 skrev:
Så bara för att jag lever och kan kan skriva, så kan jag inte vara allvarligt sjuk?
Jag har inte kommit med några påståenden om din hälsa annat än att du verkar vara vid liv.

• Gilla
  • Haha
Appendix och 2 till
  • Laddar…
J
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Det kan finnas PFAS-föroreningar i kommunala vattentäkter, ja. Men det finns gränsvärden för PFAS-halter i dricksvatten, och det är en av de parametrar som regelbundet testas av (de korrupta) huvudmännen för kommunalt VA. Vissa vattenverk har fått installera ytterligare rening för att få bort PFAS.
Men även privata brunnar kan förorenas av PFAS om det funnits någon (troligen korrupt? Eller anknuten till Big Pharma) verksamhet som släppt ut PFAS i närheten. Hur många testar sitt eget brunnsvatten?
Hatten av för dina djupa kunskaper av korruptionen inom VA, är du möjligtvis deras chef?😉

Vårat egna vatten testades när vi fick barn, kanske var barnmorskan också korrupt?

• Wow
kashieda
  • Laddar…
I Incinerator skrev:
Då blir alla elallergiker friska nu när det inte längre ska gå att köpa lysrör i EU.
Det är det enda som bevisats. Har en på jobbet som hävdar att hon inte tål LED heller. Enbart glödljus fungerar.

• Haha
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Foliehatten3
Fairlane Fairlane skrev:
Jag håller med dig helt! Kommunen försökte sälja på mig H2O när jag ville ha vatten!

Nej nu ska jag ta och vika mig en foliehatt.
Jag ser ordet foliehatt som en komplimang

• Haha
kashieda
  • Laddar…
Foliehatten3 Foliehatten3 skrev:
Jag ser ordet foliehatt som en komplimang
Självklart är det så, huvudbonaden är ju frivillig.

• Gilla
  • Haha
Appendix och 2 till
  • Laddar…
I
pacman42 pacman42 skrev:
Det är det enda som bevisats. Har en på jobbet som hävdar att hon inte tål LED heller. Enbart glödljus fungerar.
Då kan hon få köpa en massa lätt begagnade glödlampor av mej för de är också stoppade i EU.

I Incinerator skrev:
Då kan hon få köpa en massa lätt begagnade glödlampor av mej för de är också stoppade i EU.
Men tydligen kan arbetsgivaren köpa...

I
pacman42 pacman42 skrev:
Men tydligen kan arbetsgivaren köpa...
Ok, då får jag fortsätta att använda mina till ytterbelysningen.

I Incinerator skrev:
Ok, då får jag fortsätta att använda mina till ytterbelysningen.
Jag beställde själv från Kina för att få lampor med den rätta känslan i sovrummet. Det blev riktigt bra.

• Gilla
Incinerator
  • Laddar…
I
M MagHam skrev:
Det som dock går bort för min del är margarin, men det beror i huvudsak på att molekylstrukturen i slutet på fettkedjorna, på dessa konstgjort härdade fetter, skiljer sig åt från det som förekommer naturligt i smör.
Där har jag hört påstående om att man använt någon typ av soda för härdningen.

I
H hellem skrev:
Aluminium är en naturlig råvara
Bauxiten som man gör aluminium av är en naturlig råvara.

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.