C
O Ole E skrev:
Rätta mig gärna om jag har fel men jag tycker inbyggd spoltank måste vara bland det dummaste man kommit på eller är de alltid lätt åtkomliga genom någon lucka ?
Rätt monterad är den naturligtvis åtkomlig för service. Nu för tiden går det dessutom alltmer mot system som monteras på "rätt" sida av tätskiktet. Så viktigt att man kollar ordentligt hur det är gjort.

C cpalm skrev:
Rätt monterad är den naturligtvis åtkomlig för service. Nu för tiden går det dessutom alltmer mot system som monteras på "rätt" sida av tätskiktet. Så viktigt att man kollar ordentligt hur det är gjort.
Nja, viss service kan man komma åt genom att montera bort spolknapparna men i mitt fall så hade plaströret mellan cistern och toa fått en spricka, det är omöjlig att nå/fixa även med lucka.

Resultatet var att några dl vatten läckte varje gång man spolade. Sen hade de monterat skvallerör fel och hade inte gjort en fuktspärrad balja. Så läckaget märktes först när golvet i hallen började bukta.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Alfredo Alfredo skrev:
Du skrev:

Och jag kommenterade med:

Du hade då kunnat förklara dig med något i stil med "Nej naturligtvis känner jag inte till alla avtal men jag uppfattar det som att detta upplägg är vanligast."

Men istället skriver du:

Vem är det som spårar ur?
Ja, man kan skriva inlägg med många olika lydelser. När jag skrev att det var information från mäklare i forumet kunde du ha skrivit något typ "ursäkta, jag ska inte skjuta budbäraren".

C
G g.kraft skrev:
Nja, viss service kan man komma åt genom att montera bort spolknapparna men i mitt fall så hade plaströret mellan cistern och toa fått en spricka, det är omöjlig att nå/fixa även med lucka.
Ja, nu tänkte jag på spolmekanismen. Jo, den varianten som sitter utanför tätskiktet är ingen höjdare. Men, som du säger, rätt installerad hade du iallafall märkt att det läckte.

S Shaft1 skrev:
Jag gick hårt på en vid besiktning när han dömde ut min golvbrunn..
Idioten o hans kollega som var på videon ändrade sig sen med motiveringen, du verkar ha koll på dina grejer..

Dom vill inte stå för missen dom gör därmed skriver dom vidare undersökning osv.
Sen till vinden ville han inte gå upp men jädrans vad jag tände till. Tvingade fanskapet o göra sitt jobb.Vad duktig du är….

S sprucetwig skrev:
Försäkringsbolaget ser väl aldrig besiktningsprotokollet från överlåtelsebesiktningen så varför skulle de vara i maskopi?
Det är inte alls ologiskt att tänka sig.
Vanligt är att säljaren tecknar en "dolda fel försäkring" normalt försäkringskrav är då en besiktning.
Frågan är då om säljaren tar besiktningsfirman försäkringsbolaget anvisar/föreslår samt godkänner eller om säljaren lägger tid och pengar på att hitta en egen besiktningsfirma. Säljaren kommer ju skyddas av sin försäkring om man väljer den försäkringsbolaget föreslår...

Så om mäklaren föreslår samma försäkringsbolag till säljarens dolda fel försäkring som till köparens villa-hem försäkring så kan det ju hända.

Hur vanligt det är vet jag inte. Men det är inte omöjligt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.