3 964 läst ·
35 svar
4k läst
35 svar
Är Besiktningsföretagen i maskopi med Försäkringsbolagen?
Rätt monterad är den naturligtvis åtkomlig för service. Nu för tiden går det dessutom alltmer mot system som monteras på "rätt" sida av tätskiktet. Så viktigt att man kollar ordentligt hur det är gjort.O Ole E skrev:
Nja, viss service kan man komma åt genom att montera bort spolknapparna men i mitt fall så hade plaströret mellan cistern och toa fått en spricka, det är omöjlig att nå/fixa även med lucka.C cpalm skrev:
Resultatet var att några dl vatten läckte varje gång man spolade. Sen hade de monterat skvallerör fel och hade inte gjort en fuktspärrad balja. Så läckaget märktes först när golvet i hallen började bukta.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 47 971 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 47 971 inlägg
Ja, man kan skriva inlägg med många olika lydelser. När jag skrev att det var information från mäklare i forumet kunde du ha skrivit något typ "ursäkta, jag ska inte skjuta budbäraren".Alfredo skrev:
Ja, nu tänkte jag på spolmekanismen. Jo, den varianten som sitter utanför tätskiktet är ingen höjdare. Men, som du säger, rätt installerad hade du iallafall märkt att det läckte.G g.kraft skrev:
S Shaft1 skrev:Jag gick hårt på en vid besiktning när han dömde ut min golvbrunn..
Idioten o hans kollega som var på videon ändrade sig sen med motiveringen, du verkar ha koll på dina grejer..
Dom vill inte stå för missen dom gör därmed skriver dom vidare undersökning osv.
Sen till vinden ville han inte gå upp men jädrans vad jag tände till. Tvingade fanskapet o göra sitt jobb.Vad duktig du är….
Det är inte alls ologiskt att tänka sig.S sprucetwig skrev:
Vanligt är att säljaren tecknar en "dolda fel försäkring" normalt försäkringskrav är då en besiktning.
Frågan är då om säljaren tar besiktningsfirman försäkringsbolaget anvisar/föreslår samt godkänner eller om säljaren lägger tid och pengar på att hitta en egen besiktningsfirma. Säljaren kommer ju skyddas av sin försäkring om man väljer den försäkringsbolaget föreslår...
Så om mäklaren föreslår samma försäkringsbolag till säljarens dolda fel försäkring som till köparens villa-hem försäkring så kan det ju hända.
Hur vanligt det är vet jag inte. Men det är inte omöjligt.
Klicka här för att svara