Hela badrummet är färdigtätat och kaklat och fixturen ställs alltså i "vått" område för att byggas in. Ska jag smacka på tätskikt på aquaboarden som jag bygger in fixturen i, eller blir det over-kill? Hur mycket suger en otätad skiva åt sig (om jag ställer mig och spolar på den kaklade fixturen) och kan den släppa ifrån sig det från en någorlunda stängd låda?
 
Svar väl själv då ;-) Ringde till Knauf/Danogips och de rekomenderade att skippa tätskikt. Skivan suger åt sig minimalt och är totalt sett vattentät.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.