M
Kundbytesmarkör
 
Det brukar väl vara reklam på pinnarna, Aftonbladspinne eller Trisspinne. Kommer ju att bli lite olika namn men vi har ju olika dialekter i Sverige så varför inte olika namn i olika butiker.

Min pinne tvättar jag då och då men hur är det med butikernas, bakteriehärd?

Protte
 
Bakteriehärden är där man köper lösgodis ;)
 
En följdfråga:
Vilken kö går snabbast? En lång kö där kunderna har få varor, eller kort kö där kunderna har många varor?

Har läst nån undersökning om det för några år sedan, men minns inte resultatet.
 
Enligt mina empiriska undersökningar är det den kön som jag står i, oavsett antal kunder framför eller antal varor de har! :cool:

Detta är ju inget konstigt, helt i linje med Murphy...
 
Den kö med minst pensionärer i går snabbast.
 
I
pjodden skrev:
Enligt mina empiriska undersökningar är det den kön som jag står i, oavsett antal kunder framför eller antal varor de har! :cool:

Detta är ju inget konstigt, helt i linje med Murphy...
Du har det som jag då. Så många gånger man hoppat till galen kö.:confused:
 
ion skrev:
Du har det som jag då. Så många gånger man hoppat till galen kö.:confused:
Och det blir aldrig bättre av att byta kö.
 
I
Fotografen skrev:
Den kö med minst pensionärer i går snabbast.
Storleken på pensionären har ingen betydelse.
Förresten tror jag dig inte. Jag hamnade bakom en gubbe, några år äldre än mig, men han såg skröplig ut, verkade se dåligt och hade shoppat korgen full. Bytte kassa till en med kö av lägre snittålder, skulle jag inte gjort, damen av medelålder hade massor av bestyr när hon kom till kassan, inte så mycket med det hon handlat men med kort, rabattkuponger och allehanda konstiga frågor. Gubben försvann i fjärran innan jag ens fått plocka upp mina varor.
 
Det är väl en självklarhet att man avslutar sitt uppläggande av varor med pinnen. Vet personen bakom mig, eller vet jag bäst om när jag är klar? O sen hur vida detta är ett problem eller ej är ju en annan fråga. Är det nåt jag stör mig på så är det de jävla slöfockar som "glömmer" korgen kvar på bänken bakom bandet. Din morsa jobbar inte här!!! ;)
 
En tydlig indikation på att du är klar är när du plockat upp alla varorna ur korgen.....så jag känner mig sällan osäker på när det är min tur........:)
 
  • Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
N
thomasx skrev:
Vad gillar ni förresten garaget jag byggt? :)
Vart har du din stenhöj billyft ?:)
 
thomasx skrev:
Bakteriehärden är där man köper lösgodis ;)
Det är ingenting mot "delikatessdisken" där man själv kan plocka soltorkade tomater och inlagda vitlöksklyftor. En bekant med "insyn i branschen" berättade att när de gör rent behållarna där brukar de hitta både tuggummin och snusprillor.

Å andra sidan överlever kanske inte bakterierna där...
 
MathiasS skrev:
En tydlig indikation på att du är klar är när du plockat upp alla varorna ur korgen.....så jag känner mig sällan osäker på när det är min tur........:)
Men om personen har nån mer som hämtar en till vara? Om personen ska plocka tuggummi, batterier eller medicin? Tänk på den du! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.