38 952 läst ·
399 svar
39k läst
399 svar
Apropå pinnen i/på affären !
Var i två affärer med rullband för varorna idag. I den ena affären la kunden framför mig både upp en pinne efter sina varor och ställde ner sin korg i stället. I den andra affären la kunden framför inte upp någon pinne efter sina varor och lät korgen stå kvar på urpackningshyllan. Är det ett rent sammanträffande? Behövs större statistiskt underlag för att kunna dra en säker slutsats?
Personligen stör jag mig betydligt mer på människor som lämnar kvar korgen än de som inte lägger upp någon pinne.
Personligen stör jag mig betydligt mer på människor som lämnar kvar korgen än de som inte lägger upp någon pinne.
Varför det? Du kan väl ställa din korg i korgen? Så var det innan den där lilla skivan fanns då fick man börja vid golvet med sin korg i värsta fall.Dalbotös skrev:Var i två affärer med rullband för varorna idag. I den ena affären la kunden framför mig både upp en pinne efter sina varor och ställde ner sin korg i stället. I den andra affären la kunden framför inte upp någon pinne efter sina varor och lät korgen stå kvar på urpackningshyllan. Är det ett rent sammanträffande? Behövs större statistiskt underlag för att kunna dra en säker slutsats?
Det var bättre förr, med handla över disk, då slapp man både pinnar å korgar och man köpte bara det man skulle.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Det hade så klart varit bäst, om man kunnat.Hawkai skrev:
Mer OT då, blir man inte förbannad när man står och köar, är nästan framme efter 10minuter. Och så plötsligt hör man vid sidan av " det går bra här också" och då sticker de som nyss kom till kön och går på sätt å vis före alla andra.
Så du tycker att man skall bygga ett torn med korgar på den där hyllan tills det är så högt att nästa kund inte når att sätta i sin korg?ion skrev:
Gjorde man förr, från golvet, sen kom gossen, korggossen, och plockade bort lagom mycket.Dalbotös skrev:
Men allvarligt, en å annan kvarglömd korg, va då då.
Själv tar jag alltid vagn så man har nåt att stötta sig mot, samtidigt är den bra när man vill forcera en folksamling.
ion skrev:
Jag tycker att de lite större korgarna med hjul är ett problem.
De är för låga att plocka ur när de står på golvet. Och på den lilla hyllan vid kassan får de inte riktigt plats.
Håller med dig. Är det nåt Danskt påfund, kallar man dem inte rulleMari. Värre än kundpinne, tycker jag. sen de där gigantiska kundvagnarna som ska få oss att handla mer. Och det fungerar. När man gått sin shopparunda färdigt tittar man i vagnen, va tusan jag har ju inte handlat nåt, å så går man en runda till. När man sen kommer till kassan,,,,ja du snälle,,,behövs en gubbe nere i vagnen som kan langa upp, det är ju stört omöjligt att nå till botten. Borde finnas tipp på de där och en ramp vid kassan.fubar skrev:
Hobbyelektriker
· E
· 15 370 inlägg
Jag gillar inte heller de där hjulkorgarna, för klunsiga att bära, för rankiga för att det ska gå bra att köra på hjul.
En annan sak jag funderat på, det ligger ofta gamla reklamblad och jox i korgarna och ibland är de kopiöst skitiga när man synar dem lite närmare, rengörs de någonsin?
En annan sak jag funderat på, det ligger ofta gamla reklamblad och jox i korgarna och ibland är de kopiöst skitiga när man synar dem lite närmare, rengörs de någonsin?
Jag begriper överhuvudtaget inte varför folk står i en kassakö på butiker där man kan skanna själv. :x Får nog starta en ny tråd om dessa konstiga typer. Hoppas bara att ingen hoppar på mig med motsatta åsikter för då blir jag ledsen och upprörd och får starta en tråd även om detta.MathiasS skrev:
Vi scannade själva och 8 av 10 gånger fick vi plocka upp, förstår att folk tror man har snattat så det är därför, men vi har aldrig gjort fel. Enligt kassörskan är det slumpen. Vi har slutat självscanna för det är mycket besvärligare att plocka upp packa ner vid de kassorna samtidigt som det känns väldigt pinsamt.Alfredo skrev:
Hoppas jag inte rörde upp dig.