11 831 läst ·
23 svar
12k läst
23 svar
Appen från Greenely
Jag håller med om att det inte känns som om det är någon logik i det hela. Förra vintern låg tyckte de att jag var 20-30% över liknande hushåll. Nu när min lvvp gått sönder för ca en månad sen och förbrukningen fördubblats så ligger jag bara 2% över...
andr.ljung skrev:
Vet inte varför det inte listas på bilden där men i appen/inställningar är det inlagt 1961-1975 då byggåret är -73. Så antar att den tar hänsyn till detta. Men hur tillförlitligt det är mot andra vet jag inte tyvärr, om det är rättvis bedömning av greenely.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Vi ligger just nu under snittet enligt appen, men i sommar låg vi över, troligen på grund av att vi kört avfuktare och mycket maskiner då vi renoverar. Vi har även haft lite problem med ett ställdon till värmepumpen som troligen också bidragit.
Jämför vi mot förra sommaren och sommaren innan dess så har vi haft betydligt högre förbrukning denna sommar.
Jämför vi mot förra sommaren och sommaren innan dess så har vi haft betydligt högre förbrukning denna sommar.
Produkter som diskuteras: "avfuktare"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Hur lång tid tar det för elbolaget att leverera data? Första gången testade jag appen med data för min lägenhet, då gick det ganska snabbt. Bytte sedan anläggning till min sommarstuga, och nu har det gått 5 veckor utan att data har levererats. Ellevio som leverantör på båda anläggningarna.
Det är rätt kul att följa sin förbrukning per timma och det går även att se vad du sparar på att sänka innertemperaturen ngn grad eller liknande.
Greenely kör med spotpriset rakt av men tar en fast månadsavgift på ca50kr/mån. Ingen bindningstid så det är ju enkelt att testa.
*********** redigerat av moderator >***********
Greenely kör med spotpriset rakt av men tar en fast månadsavgift på ca50kr/mån. Ingen bindningstid så det är ju enkelt att testa.
*********** redigerat av moderator >***********
Redigerat av moderator:
Kan meddela att Ellevio tog exakt 90 dagar på sig att börja leverera timdata. Dåligt. 
Tillbyggare
· Onsala
· 2 023 inlägg
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden