Är sugen på att installera appen från Greenely så att jag kan kolla elförbrukningen lite bättre. Förstår dock inte om man övergår till timdebitering, eller om man bara ansöker om timmätning hos elbolaget. Det är ju en viss skillnad.
Mailade supporten, fick bara ett goddag yxskaft-svar, och efter några mail fick jag intryck av att support-personen inte ens förstod vad jag menade.
Kan man alltså begära timmätning hos elbolaget och fortsatt ha månadsdebitering?
Mailade supporten, fick bara ett goddag yxskaft-svar, och efter några mail fick jag intryck av att support-personen inte ens förstod vad jag menade.
Kan man alltså begära timmätning hos elbolaget och fortsatt ha månadsdebitering?
Stämmer verkligen siffrorna i appen?
Jag har stängt av allt utom luftvärmepumpen i ett singelboende på 130m² radhus och ligger 42% över genomsnittshushållet.
Golvvärme avstängd och maten lagas enligt storköksmodell på söndagar då jag äter lådorna på jobbet.
Någonstans är det fel, hos mig eller hos dom.
Är 1300kWh såpass mycket i tokholm en novembermånad 2019?
Jag borde enligt greenley förbruka 900 eller för att hamna bland de bästa på runt 600kWh.
Jag har stängt av allt utom luftvärmepumpen i ett singelboende på 130m² radhus och ligger 42% över genomsnittshushållet.
Golvvärme avstängd och maten lagas enligt storköksmodell på söndagar då jag äter lådorna på jobbet.
Någonstans är det fel, hos mig eller hos dom.
Är 1300kWh såpass mycket i tokholm en novembermånad 2019?
Jag borde enligt greenley förbruka 900 eller för att hamna bland de bästa på runt 600kWh.
Att jag förbrukat 1300kWh kan jag ju inte bestrida direkt utan det är nog så att jag förbrukat detta.richardtenggren skrev:
Men Greenly hävdar att min förbrukning är på tok för hög trots att det mesta är avstängt.
Det skulle betyda att större delen av befolkningen som nyttjar Greenly ändå har golvvärme, handdukstorkar eller passiva direktverkande elraiatorer avstängda.
Om jag får räkna fritt så har dom en innertemp på någonstans 18-19 grader.
Troligt?
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Beror väl på deras underlag, kanske få med liknande kriterier?
Men jag kan inte låta bli att tycka din förbrukning är något hög i jämförelse med min.
Jag hamnade på nästan 1900 kWh i nov, då har vi 125+125+90 m2 (övervåning, källare och garage) uppvärmt till 22-23, 20 och 12 grader.
Du borde ju spara en del på enbart tre ytterväggar också.
Men jag kan inte låta bli att tycka din förbrukning är något hög i jämförelse med min.
Jag hamnade på nästan 1900 kWh i nov, då har vi 125+125+90 m2 (övervåning, källare och garage) uppvärmt till 22-23, 20 och 12 grader.
Du borde ju spara en del på enbart tre ytterväggar också.
Magnus E K
Husägare
· Östergötland
· 4 609 inlägg
Magnus E K
Husägare
- Östergötland
- 4 609 inlägg
Ok. Jag kanske borde testa, och ange elpanna som primär och LLVP som kompletterande. Borde hamna bra till då så länge det inte är väldigt kallt. Förbrukade bara 654 kWh i nov (ej tilläggsisolerad 60-talsvilla 75 + 75 kvadrat). Pannan har gått fyra timmar (som test) hittills denna säsong.
Tillbyggare
· Onsala
· 2 023 inlägg
Tillbyggare
· Onsala
· 2 023 inlägg


