Har ett problem med klister från ”halvmånar” på trappen. Klistret går inte att bort bort. Har provat med värme, förtunning, limtvätt, skrapat. Mesta kletar bara ut de mer
Något bra tips? Trappen ska målas om. Så kvittar om färgen åker med
Något bra tips? Trappen ska målas om. Så kvittar om färgen åker med
Slipmaskin.
Även om du har t ex kornstorlek 40?R Roflkebab skrev:
Isf skulle jag fundera på att helt byta stegen eller klä in dem med något. Själv använde jag laminatgolv, men det finns mycket fina färdiga renoveringssteg att köpa också.
Man får liksom välja sina strider härivärlden.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 279 inlägg
Två billiga förslag
För några år sen sprang jag ut och in på macken och köpte olika lösningsmedel. Till slut frågade personalen vad jag höll på med. "Ta bort rester efter klistermärken på bilen" "prova med tändvätska (Stockholmsnäver)", Det fungerade!
På jobbet hade vi rätt höga krav på rena produkter (fiberoptik). Emellanåt fick man inte rent nog (ofta epoxifläckar). Då fick man ALLTID höra "när allt annat går åt h-e, ta aceton"
Ingetdera brukar gå på en sekund, men en minut ska räcka.
För några år sen sprang jag ut och in på macken och köpte olika lösningsmedel. Till slut frågade personalen vad jag höll på med. "Ta bort rester efter klistermärken på bilen" "prova med tändvätska (Stockholmsnäver)", Det fungerade!
På jobbet hade vi rätt höga krav på rena produkter (fiberoptik). Emellanåt fick man inte rent nog (ofta epoxifläckar). Då fick man ALLTID höra "när allt annat går åt h-e, ta aceton"
Ingetdera brukar gå på en sekund, men en minut ska räcka.
Har inte testat på trä men Biltemas Label Off https://www.biltema.se/kontor---teknik/kontor/kontorsmaterial/tejp/label-off-400-ml-2000029987 funkar mycket bra på plast och metall.
Jag tror Clas Ohlson har något liknande, har inte testat den.
/Höghus
Jag tror Clas Ohlson har något liknande, har inte testat den.
/Höghus
Produkter som diskuteras: "kontaktlim"
Kontaktlim
Kontaktlim är ett kraftfullt, snabbverkande lim som är utformat för att permanent binda samman en mängd olika material, inklusive laminat, fanér, läder, kork, papper, plywood, tyg och många typer av plast. Det är mycket effektivt för
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden