Hej!

Kan någon reka några bra apparatdosor för dubbelgips ?

Funkar det o köpa biltemas/byggmax/cheapy ?

dunken skrev:
Hej!

Kan någon reka några bra apparatdosor för dubbelgips ?

Funkar det o köpa biltemas/byggmax/cheapy ?
Vad är en "bra" apparatdosa????
Om färgen inte har någon betydelse så vad är problemet.

LGG-01 skrev:
Vad är en "bra" apparatdosa????
Om färgen inte har någon betydelse så vad är problemet.
Eljo VP-2 är en bra dosa och där är det mer än färgen som skiljer. ;)

Sent from my MB526 using Byggahus

• Gilla
LGG-01
  • Laddar…
Eljo VP-2 är grym och är det enda jag använder. Väldigt mångsidig. Särskilt lämplig är den när man sätter kakel eller liknande då man inte vet exakt hur mycket skivor, fix och kakel bygger när man sätter dosan (den har en skruvbar ytterring som gör att man kan förändra djupet på dosan).

Ska man spara in på kostnaden för en elektriker så kan man gott kosta på sig bra material åtminstone!
1421301p.jpg

• Gilla
LGG-01
  • Laddar…
Verkar som ingen gillar biltema/byggmax osv då ? :)En justerbar förhöjningsring är kanske ett måste om man nu ska välja en billig apparatdosa förmodar jag. Om man väljer mellan 2 onda ting :)

vectrex skrev:
Eljo VP-2 är grym och är det enda jag använder. Väldigt mångsidig. Särskilt lämplig är den när man sätter kakel eller liknande då man inte vet exakt hur mycket skivor, fix och kakel bygger när man sätter dosan (den har en skruvbar ytterring som gör att man kan förändra djupet på dosan).

Ska man spara in på kostnaden för en elektriker så kan man gott kosta på sig bra material åtminstone!
[bild]
Finns den på Biltema etc.?
I övrigt så håller jag med er båda, ovan

Tror inte den finns på biltema, jag har köpt mina på nån av de stora nätbutikerna. I utförandet ovan kostar den 28 kr!

Är väl knappast dosorna som knäcker ens ekonomi. Dock kanske det är behovet av att snabbt få fram dem som styr.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.