Hej!
Sen igår morse gör vår Nibe 2120-16 luftvattenpump (1 år gammal) ett högt klickande tickande ljud. Den gör någon kort paus men sen är den igång med klickandet nu i 1.5 dygn. Det är såpass högt att man hör ljudet inifrån, och ut på gatan. Har ringt firman som installerade den men de har inte ringt tillbaks än. Är det någon som vet vad som är fel? Laddar upp en video på den.
Appen Upplink visar inga fel, inte innedelen heller. Det är varmt i elementen.
Sen igår morse gör vår Nibe 2120-16 luftvattenpump (1 år gammal) ett högt klickande tickande ljud. Den gör någon kort paus men sen är den igång med klickandet nu i 1.5 dygn. Det är såpass högt att man hör ljudet inifrån, och ut på gatan. Har ringt firman som installerade den men de har inte ringt tillbaks än. Är det någon som vet vad som är fel? Laddar upp en video på den.
Appen Upplink visar inga fel, inte innedelen heller. Det är varmt i elementen.
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Lol 😝 tack för hjälpen och dissen är noterad 😅
samma med min s2125-12 med s320T tummenmittihanden61 skrev:
12 mån felfri drift men denna vinter har en orkester med missljud flyttat in i utedel
samtal med nibe pågår efter idéfattiga servicebesök i stil med
kolla is
står för långt från huskropp
bugg i mjukvara
lite ljud får man räkna med
och andra totalt grundlösa kommentater
i mitt fall troligen på väg mot arn
hoppas d löser sig
//j
ps hade varit rimligt för en luft/luft a 15000 installerat och klart, men inte teknik för 24/7 drift a 170000J jofris skrev:samma med min s2125-12 med s320
12 mån felfri drift men denna vinter har en orkester med missljud flyttat in i utedel
kolla is
bugg i mjukvara
hoppas d löser sig
//j
Har du varit in i meny 4.11 och kollat kontinuerlig avisning fläkt?J jofris skrev:samma med min s2125-12 med s320
kolla is
bugg i mjukvara
hoppas d löser sig
//j
samt fläkt skall gå under avfrostning.
tack för ditt svarDonPablo skrev:
ja, det påverkar dock inte missljud och vibrationer tyvärr.
inte heller "lågt flöde" som den har börjat larma för. Det flaggas som en "varning" i appen.
Nu tycker kanske en del att en varning kan bortses ifrån. Men min uppfattning är att det då inte skall kallas "varning", utan istället information alt. notis om det saknar funktion för driftstabilitet och prestanda.
Dessutom, röd eller orange signalfärg skall ges uppmärksamhet och ev. åtgärd annars är funktion meningslös.
ja, filter är rent så varför varnar den?
detta vill jag skall utredas.
jag tänker att om jag köper en ny bil där varningslampor efter ett år tänds i tid och otid så tar jag den till återförsäljaren eller verkstad för kontroll/åtgärd enl garanti.
där är jag nu, men ingen vill jobba. varken hos återförsäljare eller verkstad.
jag anser att det är orimligt att jag istället skall vända mig till forum online för att på egen hand försöka hitta lösningen.
Detta är min uppfattning
Trevlig vecka
Redigerat:
Medlem
· Västra Götaland
· 3 566 inlägg
Vill du ha räksallad med det ?
För oss så försvann ljudet direkt när jag följde rådet här i tråden med att sätta igång avvisning (meny 4.9 var det i vår). Håller tummarna att erans ljud försvinner snart också.J jofris skrev:samma med min s2125-12 med s320
kolla is
bugg i mjukvara
hoppas d löser sig
//j
Synd att det bara finns installatörshandbok till S modellerna ännu, man kan inte utläsa så mycket vettigt ur dom, hade gärna sett tekniska manualer på S modellerna, men lär väl dröja år innan man ser röken av några sådana
om frågan är till mig så 418DonPablo skrev:
två olika firmor har varit här
samtal m nibe pågår
efter det att varningar har börjat och återkommer har även missljud under drift uppstått
alltså den har fungerat tillsynes perfekt, tyst som en mus och utan larm eller varningar från inst. dec 24 till okt 25
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden