Vi har ett avlopp, som är anslutet till ytterligare 2 fastigheter och som mynnar ut i en brunn med pump, som suger avloppet vidare till huvudstammen. En av fastigheterna har rivits och ersatts med ett större hus, med fler personer i hushållet. Så vi har nu fått problem, då vi tydligen inte har någon luftare installerad i huset, (vattnet sjunker långsamt i toan när vi spolar). För att tillfälligt lösa problemet, så skruvade vi av locket på den rensbrunn, som vi har utanför huset. Vi bor uppe på ett berg och de andra husen ligger nedanför oss, så det är bra fall på avloppet. Nu undrar jag om man på något sätt kan använda rensbrunnen ”som luftare” kanske genom att sätta en typ vakuumventil eller något annat, som kan suga in luft i avloppet?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.