Jag saknar plats i mina rör, så jag behöver spara in en tåt.
Skulle man kunna använda nollan (N) som jord (COM) för en brytare som ska styra en dosdimmer, eller skulle det kunna innebära en risk?
Dimmern jag ev tänkt mig heter ZG9040A från Sunricher:
Skulle man kunna använda nollan (N) som jord (COM) för en brytare som ska styra en dosdimmer, eller skulle det kunna innebära en risk?
Dimmern jag ev tänkt mig heter ZG9040A från Sunricher:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej, Nej N o L är för elnätet och switch ingång är en elektronik anslutning för knappar därav ordet COM för digital/analog logik jord
Elektriker kan dra nytt kablage genom att använda gamla kablage som dragsnöre och då lämpligtvis färgmärka de 2 nya med vita för switch
Elektriker kan dra nytt kablage genom att använda gamla kablage som dragsnöre och då lämpligtvis färgmärka de 2 nya med vita för switch
Den aktuella slangen är full nog, så vi ville inte dra i mer där om det inte är absolut nödvändigt.
Jag åkte o köpte en dimmer, tänkte vi får väl mäta lite på den, koppla upp i labb o se om den brinner upp eller inte
Men vi kom aldrig så långt, jag fick se att manualen som kineserna har på sin hemsida inte är samma som den i förpackningen:
Ta-daa! Problem solved.
Tack för visat intresse!
Jag åkte o köpte en dimmer, tänkte vi får väl mäta lite på den, koppla upp i labb o se om den brinner upp eller inte
Men vi kom aldrig så långt, jag fick se att manualen som kineserna har på sin hemsida inte är samma som den i förpackningen:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ta-daa! Problem solved.
Tack för visat intresse!
Klicka här för att svara