Hej,
Jag vill fräscha upp kaklet i köket här hemma utan att göra en stor grej av det hela. Visionen är en guldig kakelfog (tänk typ guldheten på gravstensskrift) men frågan är hur jag kan få tag på det? När jag googlar runt efter fogfärg så finns det mer eller mindre bara vit, svart och grå.
Tror ni att man skulle kunna använda sig av en ”vanlig” märkpenna med guld eller är det dumt? Har en god vän med liiiiiiite kunskap som tror att det kan fungera.
Eller är det bättre att köpa någon typ av målarfärg? Kruxet är ju att jag vill ju bara ha på fogen, inte på kaklet.
Jag vill fräscha upp kaklet i köket här hemma utan att göra en stor grej av det hela. Visionen är en guldig kakelfog (tänk typ guldheten på gravstensskrift) men frågan är hur jag kan få tag på det? När jag googlar runt efter fogfärg så finns det mer eller mindre bara vit, svart och grå.
Tror ni att man skulle kunna använda sig av en ”vanlig” märkpenna med guld eller är det dumt? Har en god vän med liiiiiiite kunskap som tror att det kan fungera.
Eller är det bättre att köpa någon typ av målarfärg? Kruxet är ju att jag vill ju bara ha på fogen, inte på kaklet.
Du måste bli bättre på att googlaW wackyme skrev:Hej,
https://www.amazon.se/mewmewcat-Vat...75414117&sprefix=grout+pen+go,aps,140&sr=8-10
Sen hur bra den är vet jag ej
Haha, ja den har jag redan hittat men jag är ytterst skeptisk till saker från Amazon med tveksamma, intetsägande bilder. Helst vill jag kunna köpa i affär.T Tompafix skrev:
Nyansen på den guldiga ser också väldigt gul ut vilket jag inte är så förtjust i.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 105 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 105 inlägg
Tror det var det märket vi använde, köpt på Bauhaus, fast svart. Oklart om det fanns fler färger där..
Upplevde när vi använde den som en helt vanlig "permanent marker" så det funkar säkert likabra.. Finns det nånstans du kan testa nån centimeter och se hur det blir/om det håller för avtorkning etc? Behöver ju inte vara i din köksfog, du kanske kan testa i en kakelfog bakom toalettstolen etc där det aldrig kommer synas..
Upplevde när vi använde den som en helt vanlig "permanent marker" så det funkar säkert likabra.. Finns det nånstans du kan testa nån centimeter och se hur det blir/om det håller för avtorkning etc? Behöver ju inte vara i din köksfog, du kanske kan testa i en kakelfog bakom toalettstolen etc där det aldrig kommer synas..
Jag blev så ivrig så det blev en tur till färgaffären. De trodde att det kunde fungera med en vanlig dekorfärg så det blev en liten burk sådan för att testa bakom micron.
Hoppas på att färgen blir lite djupare efter två/tre varv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hoppas på att färgen blir lite djupare efter två/tre varv.
Klicka här för att svara