1 094 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Använda hörndusch som nischdusch?
Jag har hittat mkt bra pris på hörndusch, dvs 2st öppningsbara glasdörrar 80x80cm. Men jag vill montera dörrarna i en 158cm nisch istället för hörnmonterat. (Köper jag en färdig nisch-dusch så är priset flerdubbelt)
Mina fudneringar är :
-om en traditionell hörndusch har en justeringsmån? ...så jag kan klämma in dessa 160cm till 158cm.
-finns det annat som jag bör tänka på vad gäller passform o funktion?
Mina fudneringar är :
-om en traditionell hörndusch har en justeringsmån? ...så jag kan klämma in dessa 160cm till 158cm.
-finns det annat som jag bör tänka på vad gäller passform o funktion?
Stor dusch blir det. Magnetlisterna nog inte kommer passa ihop om de möts i 180 istf 90 grader, men man kanske kan ta bort dem helt. I de två hörn jag monterat har det funnits relativt stor justerinsmån, ca 2 cm på var sida. I ditt fall skulle man evt kunna fixera ena dörren.
Medlem
· Blekinge
· 12 227 inlägg
Om magnetlisten sitter 45 grader mot bladet kan man vända ett blad in och ut och så möter listerna bra.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 671 inlägg
Jag vet inte om jag köpte en nisch- eller hörndusch, men på vår svedbergs-vägg så var listerna 45grader så det var bara att montera ena på andra hållet så passar det.
Justermånen bör gå att ta reda på innan, glöm inte att kolla efter hur raka dina väggar är (själv fick jag ha 4+2cm extralist)
Justermånen bör gå att ta reda på innan, glöm inte att kolla efter hur raka dina väggar är (själv fick jag ha 4+2cm extralist)
Klicka här för att svara