5 161 läst ·
9 svar
5k läst
9 svar
Använda fix av samma märke som underlag?
Hur viktigt är det att använda tex Maxits kakelfix på maxits tätskikts duk?
Läste nån stans att man inte skulle blanda olika märken, men det kanske var själva tätskiktet?
Läste nån stans att man inte skulle blanda olika märken, men det kanske var själva tätskiktet?
Sammansättningen kanske?ACME skrev:
- Självklart har du rätt, fix skall vara av samma märke, men jag har otroligt svårt att tro att innehållet skulle skilja sig markant från märke till märke. Tror även att det skulle funka med vilket skitfix som hellst till vilket tätskikt som hellst, men det betyder ju inte att det är godkänt..
Naturligtvis är det ju osmart att paja sina "garantier" med att spara in på fixet...
MVH: Marcus
Jag skulle tippa att det skiljer en hel del mellan fabrikaten när man tittar på innehållet.
Jag vet att en del (alla?) tillverkare analyserar konkurrenternas bruk i laboratorium för att få reda på vilka komponenter som har använts. Med andra ord skulle alla kunna sälja samma produkt, men var och en vill så klart framhäva att just deras produkt har vissa egenskaper och kunna ta betalt för det.
Men, som sagt; Det är en liten kostnad som är dum att snåla in på med hänsyn till garantierna.
Jag vet att en del (alla?) tillverkare analyserar konkurrenternas bruk i laboratorium för att få reda på vilka komponenter som har använts. Med andra ord skulle alla kunna sälja samma produkt, men var och en vill så klart framhäva att just deras produkt har vissa egenskaper och kunna ta betalt för det.
Men, som sagt; Det är en liten kostnad som är dum att snåla in på med hänsyn till garantierna.
Visst är det så. Hur många olika typer av tandkräm finns det inte? - Alla med sina egna patenterade innehåll, men i slutändan fungerar de likadant och kunden (läs: jag) märker sällan skillnad.
Med fix är det nog speciella egenskaper man betalar för, snabbhärdande, långsamhärdande, "hängfix", deformationsupptagande osv, men i slutändan så ´fyller nog de flesta sin uppgift, de håller plattan fast mot väggen..
Med fix är det nog speciella egenskaper man betalar för, snabbhärdande, långsamhärdande, "hängfix", deformationsupptagande osv, men i slutändan så ´fyller nog de flesta sin uppgift, de håller plattan fast mot väggen..
Klicka här för att svara