Hej

Det är så här att jag skulle göra iordning ett litet förråd i radhuset och började riva klickgolv föratt lägga ett bättre golv och bygga garderober. Då upptäckte jag en lucka under golvet som hade 2 avlopps rör samt vatten anslutningar. Detta va inget som nämdes vid hus köpet.

Nu med bygget har jag såklart gjort denna tillgänglig men vad kan dessa avlopp vara? Den svängde svängde rakt fram ca 15cm djup under vårat hus när jag öppnade locket och den högra svände mot grannen ca 1,5m ner i backen. Samt att locket till den högra inte satt fast/på. Antar att denna ska sitta fast?
Vårat hus är en gavelhus.

Nån som kan detta?

Lucka i golv med avloppsrör och vattenanslutningar upptäckt under renovering av förråd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skulle kunna vara en fördelning av inkommande vatten eller något. Bäst att gräva fram ritningar från när det byggdes och kolla

Finns tyvärr inga ritningar. Har pratat med kommunen när vi köpte huset med dom hade bara tekninsk beskrivning och utvändiga ritningar typ. Inga el eller vvs ritningar. Har även varit i kontakt med HSB Arkitekt kontor då det va dom som byggde/ritade husen men dom hänvisade till kommunen. :(

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.