Vi hade tidigare en balkong som aldrig användes på vår 1,5-plansvilla. Så jag har rivit ytterväggen mot balkongen, och byggt upp en ny yttervägg där balkongen slutade - så att balkongens yta blir en del av allrummet uppe istället.
(sedan ska vi bygga en inglasad altan under som ska hålla 5+ året runt, men det är mer eller mindre irrelevant i sammanhanget)

Men där finns ett problem. När jag välte den gamla ytterväggen tänkte jag inte så mycket på den gamla ångspärren - och det verkar som att väggen rev av folien längs med golvskivorna en stor del av sträckan (tak och väggar finns däremot så jag kan tejpa ihop).
Nu finns där alltså sektioner i golvet där jag inte kommer åt den gamla ångspärren, och därmed inte kan tejpa ihop den med den nya för att få det tätt.

Innebär det att jag måste såga upp det befintliga golvet i allrummet, för att komma åt ångspären där, så jag kan tejpa ihop det?
Eller finns där något smartare sätt att lösa det?

• Handritad skiss över en byggprojektsplan med markerade sektioner för balkong, ångspärr och nederbörd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Handritad skiss som visar golvplan med ångspärr och markerat problemområde.
    Skapa konto
  • Renoveringsarbete där en gammal ångspärr syns vid golvskivor, delvis täckt med ny folie och tejpad, omgiven av verktyg.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.