Som komplement till vintern funderade vi på att endara flytta upp en kamin från källaren, eller placera en ny i rummet ovanför. Den kommer dock behöva placeras på motsatt sida från nuvarande murstock så det krävs en skorstensanslutning tvärs över rummet. Vet inte hur man i praktiken drar denna, som ett rör strax under innertaket, ett rör upp på vinden och till skorsten eller ett helt nytt rökrör rakt upp genom vind och som ny skorsten.
Är inte helt säker på om det finns utrymme för en till kanal i befintlig skorsten.
Ska som jag förstått till en bygganmlan för att ens få sätta in en kamin.
Vad kan man tänka sig att en anslutning kostar exkl kaminen då? Kan man räkna med nån 100 000 för arbete?