Hej!

Har en fråga om avlopp från kommod/tvättställ. Har ett badrum som renoverades 2014 av förra ägarna. Märkte nu att det började läcka i anslutningen mellan golv och slang från kommoden. Har varit i kontakt med rörmokaren som utförde arbetet, men innan han kommer tänkte jag undersöka om detta ser fel ut. Verkar som att slangen enbart var fastlimmad i golvet och nedtryckt i avloppet. Ser detta konstigt ut?

• Hand som håller en vit avloppskoppling ovanför ett öppet avlopp i ett badrumsgolv med svarta klinkerplattor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Röret från golvet ska sluta lite över golvnivå, sedan ska röret från handfatet stickas ner någon halvdecimeter i detta med korrekt tätmuff men även om din anslutning inte ser helt rätt ut så ......att det läcker tror jag inte har med detta att göra.

Misstänker att du har ett begynnande stopp i avloppet någonstans vilket gör att vattnet inte rinner undan utan stiger nere i avloppsröret. Kör ner en bit trädgårdsslang kopplad till blandaren och spola så tror jag att du löser detta på 5 minuter.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.