Hej,

Vi har ett putsat hus, putsen som är där nu är i gott skick utan sprickor och dylikt. Men vi har en sarg längst upp i trä som vi skulle vilja ta bort så det blir putsat hela vägen upp. Bakom putsen idag är det tegel och där uppe trä, tanken är att fortsätta lägga tegel hela vägen upp. Jag är dock tveksam till att det går att ansluta det nya putset mot det gamla utan att det syns allt för mycket. Vi kommer måla om hela huset men det hjälper kanske inte?

Är det möjligt att på något bra sätt ansluta det nya där uppe mot det gamla? Jag kommer inte putsa om hela huset då den putsen är ganska ny.

Modern fasad, vitt putsat hus med fönster och svarta metallpaneler under ett molnigt himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Allt går väl. Med yrkeskunniga som gjort det förr. Men det kommer vara svårt att få samma struktur och färg.

Nån anledning att ni inte tog tag i detta när ni ändå putsade? :)

Appendix Appendix skrev:
Allt går väl. Med yrkeskunniga som gjort det förr. Men det kommer vara svårt att få samma struktur och färg.

Nån anledning att ni inte tog tag i detta när ni ändå putsade? :)
Vi köpte huset i detta skicket, jag hade såklart gjort det hela vägen upp från början.

Om vi målar om hela huset efteråt så gör det ju inget med färgen eller? Tänkte att det lär man väl få göra så det hade jag räknat med 😁

N
Finns alltid risk för en skarv, men borde kunna gå utan.
Är väl samma tegel under.

N neo11 skrev:
Finns alltid risk för en skarv, men borde kunna gå utan.
Är väl samma tegel under.
Inget tegel under träpanelen, men tänkte att man teglar hela vägen upp. Under putsen är det tegel så det är bara att fortsätta uppåt. Vet inte vad det kan vara, 1m ca.

N
Vad är det bakom då?
På vilket material ska du "teglar hela vägen upp"?

Jag vet ju inte materialet, men kanske bättre att putsa på det direkt.
Istället för att mura tegel

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.