191 510 läst ·
631 svar
192k läst
631 svar
Ännu ett garagebygge.. (Projekttråd)
Tänker du inte på den typ av epoxi som ger ett mycket tjockare lager som rakas ut med gummiskrapa. Jag rollade på min färg och det tog inte någon evighet utan gick ganska snabbt. Tror det blir ett elände att hälla ut den här färgen och svårt att få det jämntjockt.
/Mats
/Mats
En kompis målade sin verkstadslokal på 130 kvm med Hagmans EP-V (2 komp färg)
Att måla en så stor yta kräver lite fart i jobbet , effektivast tyckte han att hälla ut färgen på golvet och sen sprida ut den med roller . Går säkert med gummiraka också .
2:a lagret spädde han också ut färgen för att det var lättare att skuta färgen framför rollern ( rätt viskositet )
Att måla en så stor yta kräver lite fart i jobbet , effektivast tyckte han att hälla ut färgen på golvet och sen sprida ut den med roller . Går säkert med gummiraka också .
2:a lagret spädde han också ut färgen för att det var lättare att skuta färgen framför rollern ( rätt viskositet )
Hällde ut färg och rollade, verkar funka fint. Spädde ut första lagret med 20% och visst sög betongen. Såg ut som att golvet enbart var dammigt. 2a lagret la jag outspätt, och även det verkar ha funkat.
Körde upp 3 burkar igår på första lagret, då hade jag ca 20-25m³ kvar så jag sparade den biten tills idag så jag kunde påbörja en ny burk för andra lagret. När jag kom till den biten som var kvar så körde började jag buken outspädd sen spädde jag ut resten i burken och la första lagret på den biten som var kvar. Har 1 burk kvar och den bör räcka för andra lagret för den resterande biten. Så jo, 8 burkar verkar räcka för mig
Körde upp 3 burkar igår på första lagret, då hade jag ca 20-25m³ kvar så jag sparade den biten tills idag så jag kunde påbörja en ny burk för andra lagret. När jag kom till den biten som var kvar så körde började jag buken outspädd sen spädde jag ut resten i burken och la första lagret på den biten som var kvar. Har 1 burk kvar och den bör räcka för andra lagret för den resterande biten. Så jo, 8 burkar verkar räcka för mig
Fick det sista målat idag så nu ska det härda några dagar innan jag börjar ställa in saker. Lägger man ner tid på golvslipningen så går det absolut få till en grym yta på färgen. Lite här och där ser det lite sådär ut men helheten funkar.
Ska försöka hämta lite foder och sånt tills helgen så kanske det börjar se klart ut
Ska försöka hämta lite foder och sånt tills helgen så kanske det börjar se klart ut
Samma här. En brant kurva stundtals. Har funderat mycket på golvet. Har nu valt Hagmans EPV och det lutar åt Hagmans Hjulspår/Färgsand. Hittar inget bra alternativ till att undvika dubbdäcks slitage. Hade Julas gummimatta i mitt förra hus. Inget jag rekommenderar.MalZon skrev:
Att lägga ”riktiga” industrigolv är inte speciellt mycket dyrare än att ha en firma att sätta klinkers. 300-500kr/m2 men det är klart det blir en stor utgiftspost för ett golv, speciellt eftersom det ofta sker i slutet av bygget då räkningarna oftast redan sprungit iväg lite. Men ett sådant golv lägger man ju bara en gång.MalZon skrev:
På jobbet har vi ca 20 års livslängd på sådana golv i väldigt krävande miljö.