Tänker du inte på den typ av epoxi som ger ett mycket tjockare lager som rakas ut med gummiskrapa. Jag rollade på min färg och det tog inte någon evighet utan gick ganska snabbt. Tror det blir ett elände att hälla ut den här färgen och svårt att få det jämntjockt.

/Mats

Tomture61
En kompis målade sin verkstadslokal på 130 kvm med Hagmans EP-V (2 komp färg)
Att måla en så stor yta kräver lite fart i jobbet , effektivast tyckte han att hälla ut färgen på golvet och sen sprida ut den med roller . Går säkert med gummiraka också .
2:a lagret spädde han också ut färgen för att det var lättare att skuta färgen framför rollern ( rätt viskositet )

Ja det kanske går... Jag delade upp mitt 60 kvm i två så jag gjorde 30 kvm åt gången och det var inga problem att hinna på på färgens öppettid.
/Mats

Det gick åt en burk till den ytan så även om man gör allt på en gång så måste man blanda en ny omgång.

Mats

Hällde ut färg och rollade, verkar funka fint. Spädde ut första lagret med 20% och visst sög betongen. Såg ut som att golvet enbart var dammigt. 2a lagret la jag outspätt, och även det verkar ha funkat.
Körde upp 3 burkar igår på första lagret, då hade jag ca 20-25m³ kvar så jag sparade den biten tills idag så jag kunde påbörja en ny burk för andra lagret. När jag kom till den biten som var kvar så körde började jag buken outspädd sen spädde jag ut resten i burken och la första lagret på den biten som var kvar. Har 1 burk kvar och den bör räcka för andra lagret för den resterande biten. Så jo, 8 burkar verkar räcka för mig :)

• Gilla
Tomture61
  • Laddar…
Fick det sista målat idag så nu ska det härda några dagar innan jag börjar ställa in saker. Lägger man ner tid på golvslipningen så går det absolut få till en grym yta på färgen. Lite här och där ser det lite sådär ut men helheten funkar.
Ska försöka hämta lite foder och sånt tills helgen så kanske det börjar se klart ut :)

• Tom lokal med vitmålade väggar och golv, spotlights i taket, speglar på väggen och en färgburk i mitten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Stor, tom lokal med vit blank golvbeläggning, garageport, fönster och takbelysning.
    Skapa konto
  • Glansig yta med reflekterande ljuspunkter. Minimalistisk, ren, ljus, gråtonad textur.
    Skapa konto
  • Gilla
Appendix och 7 till
  • Laddar…
Inga skor där inne :)

Nope, inte ännu iaf :)

MalZon MalZon skrev:
Nope, inte ännu iaf :)
Jag tackar för alla dina inlägg. De har hjälpt en hel del. Förhoppningsvis målar jag mitt golv till helgen.

• Gilla
MalZon
  • Laddar…
N northernlight65 skrev:
Jag tackar för alla dina inlägg. De har hjälpt en hel del. Förhoppningsvis målar jag mitt golv till helgen.
Så lite så. Håller själv på att lära mig :)

Tomture61
Blev lite avis när jag besökte ett nybygge , lastkajen var målad med 6-8 mm färg , spegelblankt

Tomture61 Tomture61 skrev:
Blev lite avis när jag besökte ett nybygge , lastkajen var målad med 6-8 mm färg , spegelblankt
Känns som att någon annan höll i plånboken där..

MalZon MalZon skrev:
Så lite så. Håller själv på att lära mig :)
Samma här. En brant kurva stundtals. Har funderat mycket på golvet. Har nu valt Hagmans EPV och det lutar åt Hagmans Hjulspår/Färgsand. Hittar inget bra alternativ till att undvika dubbdäcks slitage. Hade Julas gummimatta i mitt förra hus. Inget jag rekommenderar.

MalZon MalZon skrev:
Känns som att någon annan höll i plånboken där..
Att lägga ”riktiga” industrigolv är inte speciellt mycket dyrare än att ha en firma att sätta klinkers. 300-500kr/m2 men det är klart det blir en stor utgiftspost för ett golv, speciellt eftersom det ofta sker i slutet av bygget då räkningarna oftast redan sprungit iväg lite. Men ett sådant golv lägger man ju bara en gång.
På jobbet har vi ca 20 års livslängd på sådana golv i väldigt krävande miljö.

Passa på och njut för så där fint kommer det aldrig mer att vara. Fråga inte hur jag vet :)

/Mats

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.