Ok så det är bara onödigt i mitt fall?

Ja.

//AA

Nu är allt kopplat inför matningen av bygget.
Köpte Julas LEDpaneler till loftet. Kunde vart bättre spridning för de 110cm i höjd men det funkar.
LANkabeln är förberedd och dragen med.
Så nu väntar jag på att polaren - som jobbar som elektriker - kommer och kopplar in matningen. Helgen nästa vecka så ska jag låna golvslipen, efter det är det dags att måla golvet. Sen är det mest lister, foder och fönster-/dörrsmyg som ska dit, sen får nog nästan garaget anses som "klart". :) Sen är det inredningen kvar, och kommer fortsätta att uppdatera tråden ändå. Har ju carporten kvar med.

S senmathal skrev:
Jag använde Nils Malmgrens Epoxyfärg till garaget och är supernöjd. Det tål mekanisk nötning väldigt bra och så länge man inte slirar med dubbarna så sliter det inte mycket. Men framförallt blir det ju så enkelt att hålla rent. Det jobbiga med att måla är dock att det är starkt rekommenderat att diamantslipa innan målning för att färgen ska sitta. Jag hyrde en maskin och körde en dag. En Bonus var att golvet blev ändå slätare. En fröjd att dra garagedomkraften på.

/Mats
Även jag använde Nils Malmgren färg och är mycket nöjd med resultatet. Är ca 2 år sedan jag målade och golvet är som nytt fortfarande.

https://www.nilsmalmgren.se/produkter/byggapplikationer/produktsortiment/golvbelaggningar/

Ska man ha grundfärg m.m. till det märket? Är det 50 som man kanske ska använda?
4st 9kg blir runt 7000kr.

Nej. Jag slipade golvet med slippapper och målade sedan direkt på. Två strykningar.
Kan kolla ikväll om jag hittar vilken sort det var.

Var och hämtade 8 burkar Biltema golvfärg idag.

• Staplar av vita färgburkar märkta "Floor Paint" i en förvaring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
sir_daniel
  • Laddar…
Det kommer bli ett rejält lyft för garaget.

/Mats

• Gilla
MalZon
  • Laddar…
S senmathal skrev:
Det kommer bli ett rejält lyft för garaget.

/Mats
Helheten kommer bli kanon! :)
Hämtade golvslipen ikväll. Ska rulla ut allt från garaget imorrnkväll och dammsuga så är det bara att börja på på lördag.

Kör hårt! Ser ut att bli ett riktigt trevligt garage!
Lite sent nu, men jag blev rekommenderad nuretanolja av de som göt garageplattan åt mig.
Helt okej resultat, men var lite för försiktig med mängden så det skyddar lite ojämnt. Önskar ibland (typ varje gång jag städar) att jag gått på epoxifärg då betongen fortfarande är sträv efter min behandling :thinking:

Imorrn är det dag att börja måla. Dammsugit 2gånger idag, men ska nog göra det en gång till imorrn.

Ska ju köra med 4st burkar på raken, vänta 12 tim sen köra 4st burkar till..
Funderade bara på hur jag ska göra med rollers. Står ju "Använd blandat material inom 1 timme". Men kommer ju inte hinna måla alla 4 burkarna på 1 timme. Ska jag byta rulle efter varje burk för att vara på säkra sidan eller tar det längre tid för färgen att härda om man har mycket färg, så som i en roller?
Likaså färgtråget, lär ju bli så att färgen från första burken härdar där i innan jag kört igenom 4 burkar.

Och vanligt kranvatten som gäller för spädningen av första lagret?

• Tom, nyrenoverad garageinteriör med belysning, luftkonditionering, fönster och betonggolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tomture61
Tar målningsjobbet längre tid än 1h så kanske du ska bunkra rollers.
Du kan späda med kranvatten.
Fick tips av en som målade 130 kvm att späda färgen även för 2:a lagret , färgen flöt ut bättre framför rollern.
Måla inte med stängda dörrar , du får en matt yta då + låt det härda med öppna dörrar .

Pratade med en som målat och härdningen är ingen fara i rollern. Ska funka att köra 4 burkar i sträck. Antingen häller man en sträng med färg på golvet och rollar ut den, eller så doppar man rollern i burken. Tror jag doppar, känns som att man får det jämnare då.
Målar med allt öppet, både port, dörr och fönster. Sen får fönstret vara öppet och porten stå typ 1 dm öppen med.
Ställer värmpumpen på torkläget med.

Har jag inte tänkt på att späda andra lagret också. Kanske funkar bättre. Frågan är då vad för effekt det får på 2a lagret.. Inget kanske?

Tomture61
Råder dig att hälla ut färgen , tar en evighet annars .

• Gilla
sir_daniel
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.