192 748 läst ·
631 svar
193k läst
631 svar
Ännu ett garagebygge.. (Projekttråd)
Tack!
Innerdelen hamnar på ca 2,5m. Ingen jag direkt har tänkt på där mer än att det kändes vettigast att sätta den på lite högre höjd med tanke på takhöjden, så som i ditt, men inte vid taket då den säkert får problem att få ner varmluften. Typ.
Installatören igår tyckte det blev jättebra så lät bra iaf
Innerdelen hamnar på ca 2,5m. Ingen jag direkt har tänkt på där mer än att det kändes vettigast att sätta den på lite högre höjd med tanke på takhöjden, så som i ditt, men inte vid taket då den säkert får problem att få ner varmluften. Typ.
Installatören igår tyckte det blev jättebra så lät bra iaf
Okej, då kör ja också på den höjden
Tack så mkt!
Tack så mkt!
Jag letade i tråden, som jag ögnat igenom flera gånger, efter garageportslösningen. Särskilt då hur TS gjorde med avvägning. Ska själv installera en 5 meters port så....
Hur gjorde du beräkningen på limträbalken?
Du fäste den i två reglar på varje sida så totallängden blev ?
Är det nödvändigt att fästa i två reglar ?
Mvh
Mvh
Det var snickarna som rekomenderade det, de räknade på det själva med.N northernlight65 skrev:Jag letade i tråden, som jag ögnat igenom flera gånger, efter garageportslösningen. Särskilt då hur TS gjorde med avvägning. Ska själv installera en 5 meters port så....
Mvh
Fästa i dubbla på var sida Kanske inte är nödvändigt men har du möjligheten så varför inte...
Nu är all OSB uppe, förutom uppe på loftet, men det tar jag senare. Är inte helt färdigplanerad där.
Fixade genomföringen för LVP. Installatören tycke att vi skulle köra elmatningen på utomhusdelen så vi kunde sätta någon säkerhetsbrytare där. Så förberedde det med.
Nu är det "bara" att börja med gipset. Ska få ihop min bil som står där inne med innan, sen göra små förvaringsställningar utanför för att förvara lite oömma prylar för att få golvet mer fritt inför takgipset.
Fixade genomföringen för LVP. Installatören tycke att vi skulle köra elmatningen på utomhusdelen så vi kunde sätta någon säkerhetsbrytare där. Så förberedde det med.
Nu är det "bara" att börja med gipset. Ska få ihop min bil som står där inne med innan, sen göra små förvaringsställningar utanför för att förvara lite oömma prylar för att få golvet mer fritt inför takgipset.
MalZon skrev:
Nu är all OSB uppe, förutom uppe på loftet, men det tar jag senare. Är inte helt färdigplanerad där.
Är ytterpanelen omålad ?MalZon skrev:
Ok. Såg inte det på bilden och blev lite nyfiken bara. Har fått mitt bygglov och startbesked men måste vänta fyra veckor innan jag får börja. Men det är lugnt. Har följt din och andras trådar med stort intresse. Väldigt bra och nyttigt.MalZon skrev:
Man kan lura sig på spikskallarna som syns, vet att tjejen gick runt med färgburk och fyllde i de hon nådde.N northernlight65 skrev:
Låter skoj!
Jag tackar så hemskans!
Det blir i princip så stort jag får bygga så 75,6. Just de 0.6 kändes viktigtMalZon skrev:
7m brett och 10.8 djupt. Det blir nog tillräckligt