Tack för hjälpen so far. Ska ha nån som räknar lite på det där.

Ska jag skippa det jag påbörjat nu då? Skulle haft upp lite råspont mellan takstolarna så man kan plasta taket åtminstone.

Jag får dock lägga garageprojektet på is nu några månader, då jag har en bil som ska stå i klubbmonter på Elmia under påskhelgen så får lägga lite energi och stålars på den nu framöver. Kommer dock att småpula lite då och då :)

Mvh Jonas

Vad är de för kärra du har? :)

Schysst kärra :)

• Gilla
MalZon
  • Laddar…
H henkek skrev:
Schysst kärra :)
Tack! Är som sagt ett stort intresse så därav storleken på garaget :)

Mvh Jonas

Samma här :) hade dock velat haft högte takhöjd men de funkar med låglyft me

H henkek skrev:
Samma här :) hade dock velat haft högte takhöjd men de funkar med låglyft me
Jo det är många domnreagerar på just det hos mitt. Men förklarar att jag ska ha dit lyft med så då faller paletten ner.

Mvh Jonas

Fått dit fönsterblecken efter en tids väntan. Ska börja plasta innertaket nu i veckan. Eventuellt om man skulle hämta lite råspont och lägga mellan takstolarna.

• Ett upplyst fönster på en trävägg om natten, reflektioner syns i fönstret.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
henkek
  • Laddar…
Handlade lite råspont. Ska köpa 2 längder till så har jag så jag kan lägga 7 i bredd. Ändå förvånansvärt stabilt ändå.

• Träkonstruktion i takstol, byggarbetsplats, oisolerad vind, symmetrisk vy, byggnadsmaterial, grov inredning.
    Skapa konto
Tomture61
Hur mycket isolering ska det vara i taket ?

Tomture61 Tomture61 skrev:
Hur mycket isolering ska det vara i taket ?
Blir 145mm till och börja med. Kanske får lägga på lite mer senare. Om jag behöver höja gången sen så tar jag det då :)

Mvh Jonas

Tomture61
Enklare och fixa det nu ☺
Du kommer åt underifrån tex

Jag har 170+70. Dock inte i mitten bara 170 där. Skulle tro att de räcker fint. Funderar på att lägga lite råspont på ena sidan så man kan få upp lite grejor

Tomture61 Tomture61 skrev:
Enklare och fixa det nu ☺
Du kommer åt underifrån tex
Förstår vad du menar. Alla de jag pratat med tror att det räcker då det är en så liten yta.
H henkek skrev:
Jag har 170+70. Dock inte i mitten bara 170 där. Skulle tro att de räcker fint. Funderar på att lägga lite råspont på ena sidan så man kan få upp lite grejor
Jo skulle tro det med, med tankar på att det är så liten yta av allt.

Mvh Jonas

Fick upp lite takplast idag. Är en sträng längs ena långsidan kvar, och väggarna. Men det löser man själv åtminståne.

• Interiör av en ofärdig byggnad med synliga träbjälkar, isolering och plastfolie, byggnadsstadiet synligt.
    Skapa konto
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.