Status
Inte öppen för fler kommentarer.
J
Maskintok skrev:
vidare så är det inte alls demokratiskt att politiska partier väljer åt oss i riksdagen..
I denna fråga borde folket själva få avgöra och staten skall betala sin skuld oavsett tycke...
Varför är just detta en fråga "folket själv" ska få avgöra? Vi gör det när vi röstar, vi överlåter det till de vi röstar på. Vi kan väl inte ha folkomröstning om varenda lyktstolpe?

• Gilla
RoAd och 2 till
  • Laddar…
P
J JohanLun skrev:
Där har vi olika åsikt, och det är ju helt ok att ha.

Men jag är lite förbryllad, för i vissa fall är du för total frihet och alla får göra vad de vill utan nåt större ansvar. I andra frågor är du extremt för att hålla någon ansvarig. Jag kan inte sätta fingret på din generella åsikt riktigt. Om jag förstått dig rätt så är det markägandet som är helt heligt för dig, förstår jag rätt. På den lilla (eller stora) plätt man äger ska man få göra vad man vill. Elda bildäck. Skjuta vargar. Hälla ut gift. Om någon beträder denna marken så är denne rättslös, lite som amerikanska filmer där någon som kliver in på tomten får ett skott i magen. Men om bildäcksröken väller ut på grannen, eller giftet rinner ned i en bäck och ut till grannens tomt. Då är det plötsligt OK att göra det och helt grannens problem?
elda, skjuta är dina ord inte mina.
marken jag äger är helig för mig, lika som jag anser din mark vara helig och fredad för dig och de dina..
Där skall inte ett djur som jag inte har avtal över få vara eller staten skall inte ha tillgång.
staten har sin mark, vi privata vår..
problemet blir när staten vill agera på privatmark som på sin egen...

minns 5:3 skogarna... Och alla mål som drivits för att staten varit fram med fingrarna i kakburken...

Staffans2000
K Krille_90_ skrev:
Hahahaha det kom ju från rätt person verkligen!! Tack för det gapskrattet du bjöd på där det gjorde min dag!!
Tackar!
Att sprida glädje, i vilken form det vara månde, är en gåva. Även jag bjuds generöst på liknande stunder av glädjeyra.

Så. Kan du istället, förklara för mig/oss vad skogstokig pratar/jiddrar om, eftersom du uppenbarligen är insatt?

Staffans

• Gilla
  • Haha
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
P
J JohanLun skrev:
Varför är just detta en fråga "folket själv" ska få avgöra? Vi gör det när vi röstar, vi överlåter det till de vi röstar på. Vi kan väl inte ha folkomröstning om varenda lyktstolpe?
inte det jag begär..
Tänk lite längre och verkligen förstå problemet.... tänk dig skogsägaren med 1500 ha som ändå inte kan använda sitt redskap på privatmark för staten lägger sin andedräkt även där... tänk Hedin frågan...
Eller sexleksakens favorit... Assange...

Då börjar nog en klocka plinga..

Maskintok skrev:
Jo jag vet att det är (vi) som är staten men sedan precis som du skriver så smiter staten ifrån problemet som det skapat.

vidare så är det inte alls demokratiskt att politiska partier väljer åt oss i riksdagen..
I denna fråga borde folket själva få avgöra och staten skall betala sin skuld oavsett tycke...
Vi har fått jaga klövvilt i ca 240år, under mer än 300år var det skottpengar på varg, det kunde våra myndigheter besluta åt oss då och väljer vi klokt kan vi få till en rimlig förvaltning av viltstammen nu oxå.
Det är demokratiskt att vi får välja de som skall representera oss. Vår möjlighet att påverka ligger i att välja rätt representanter, eller åtminstånde se till att inte återvälja de som försvårar våra liv.

• Gilla
1
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Där skall inte ett djur som jag inte har avtal över få vara
Bland det roligaste jag hört på länge. Vem skall betala för att träna ekorrarna att respektera gränserna. Skit gjord på föda som ätits på annans mark och som släpps på din måste också styras. Blir ju gratis gödsel annars. Pollinering, frön etc. Oj nu kom jag att tänka på regn. Har du avtalat om regn?

Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
Malsike och 2 till
  • Laddar…
Staffans2000
Maskintok skrev:
du är en riktig kommunist.
Du och den som har alias som en sexleksak
Det här var intressant. Jag Googlade "Skoge, sexleksak" och fick massor av träffar och jag som trodde ni bara spelade banjo.

Staffans

• Gilla
frasen_36
  • Laddar…
J
Maskintok skrev:
inte det jag begär..
Tänk lite längre och verkligen förstå problemet.... tänk dig skogsägaren med 1500 ha som ändå inte kan använda sitt redskap på privatmark för staten lägger sin andedräkt även där... tänk Hedin frågan...
Eller sexleksakens favorit... Assange...

Då börjar nog en klocka plinga..
Jag anar vad du är ute efter, men jag tycker du bara rör om korten ännu mera. Skriv i klartext vad du menar istället för att röra in mer i soppan!

Karl Hedin verkar bara vara en egoistisk gubbe med för mycket pengar, som samhället fått lägga för mycket pengar på. Går man runt och pratar om att sprida gift så kan jag förstå att det finns en önskan om att reda ut vad det rör sig om. Hade gubbskrutten gett fan i det hade vi sparat massor av pengar. Jag är för mer övervakning och avlyssning för att på det sättet säkrare kunna hitta bevis. Hade det vart tillåtet så hade vi kunnat veta vad som verkligen hände i det fallet, var Hedin bara en korkad sladderkäft eller gjorde han verkligen nåt olagligt. Nu brände man bara massor av pengar för samhället, dvs dig och mig.

• Gilla
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
P
J JohanLun skrev:
Jag anar vad du är ute efter, men jag tycker du bara rör om korten ännu mera. Skriv i klartext vad du menar istället för att röra in mer i soppan!

Karl Hedin verkar bara vara en egoistisk gubbe med för mycket pengar, som samhället fått lägga för mycket pengar på. Går man runt och pratar om att sprida gift så kan jag förstå att det finns en önskan om att reda ut vad det rör sig om. Hade gubbskrutten gett fan i det hade vi sparat massor av pengar. Jag är för mer övervakning och avlyssning för att på det sättet säkrare kunna hitta bevis. Hade det vart tillåtet så hade vi kunnat veta vad som verkligen hände i det fallet, var Hedin bara en korkad sladderkäft eller gjorde han verkligen nåt olagligt. Nu brände man bara massor av pengar för samhället, dvs dig och mig.
vem valde att lägga ner en massa pengar på det? inte var det Hedin iallafall...

• Haha
  • Gilla
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
P
F fribygg skrev:
Vi har fått jaga klövvilt i ca 240år, under mer än 300år var det skottpengar på varg, det kunde våra myndigheter besluta åt oss då och väljer vi klokt kan vi få till en rimlig förvaltning av viltstammen nu oxå.
Det är demokratiskt att vi får välja de som skall representera oss. Vår möjlighet att påverka ligger i att välja rätt representanter, eller åtminstånde se till att inte återvälja de som försvårar våra liv.
Blir mer och mer så att vi inte får vara med och styra när talmän hittar på en massa oheliga allianser som undergräver allt....
svårt att spela deras spel när man inte får läsa reglerna... Och de är domare..

• Wow
frasen_36
  • Laddar…
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Det här var intressant. Jag Googlade "Skoge, sexleksak" och fick massor av träffar och jag som trodde ni bara spelade banjo.

Staffans
är det inte bättre du anmäler min profil istället för att tjafsa om alter-ego?

• Gilla
1
  • Laddar…
Myrstacken
Bästa vore ju för alla hundägare samt alla andra om det bara total förbjöds att ha lösa hundar någonstans..
gissa vad många liv som skulle räddas varje år både i naturen och i trafiken :)

• Gilla
  • Haha
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
Och i en rättsstat bör vi betrakta medborgarna som oskyldiga tills motsatsen är bevisad.

• Gilla
1
  • Laddar…
P
J JohanLun skrev:

Varför ska jag vara mer tydlig än vad jag är?
Jag är så tydlig jag kan vara, det är du som inte läser korrekt bara.
Inga blandade kort, de ligger öppna framför dig..
Jag har inget till övers för vänsterblocket eller den agenda som skett.. staten lägger för mycket sig i, där den inget har att hämta..
Sedan jublar folk när den straffbeskattar vissa och de som ska vara våra talande slipper... nä tack..

• Haha
frasen_36
  • Laddar…
P
F fribygg skrev:
Och i en rättsstat bör vi betrakta medborgarna som oskyldiga tills motsatsen är bevisad.
Japp vilket är tvärtom som staten idag agerar...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.