20 073 läst ·
413 svar
20k läst
413 svar
Ännu ett angrepp på en hund
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Jag är nog benägen att tycka att vi borde rucka lite på detta. Med ökande gäng- och klankriminalitet så behöver något göras. Om man varit inblandad i eller misstänks för tillräckligt många kriminella handlingar men inte kunnat dömas pga bristande bevisning så bör man mycket enklare tillåta tex avlyssning, spårning etc för att förenkla polisens arbete inför nästa brott så man då har bättre bevisläge. Är man oskyldig är det ju bara att tacka och ta emot för då kommer ju bevisningen för att man är oskyldig även underlättas.Maskintok skrev:
Är en annan fråga än tråden.. Men nåjo..J JohanLun skrev:Jag är nog benägen att tycka att vi borde rucka lite på detta. Med ökande gäng- och klankriminalitet så behöver något göras. Om man varit inblandad i eller misstänks för tillräckligt många kriminella handlingar men inte kunnat dömas pga bristande bevisning så bör man mycket enklare tillåta tex avlyssning, spårning etc för att förenkla polisens arbete inför nästa brott så man då har bättre bevisläge. Är man oskyldig är det ju bara att tacka och ta emot för då kommer ju bevisningen för att man är oskyldig även underlättas.
lättare att använda sig av terrorlagarna än att hålla på att undergräva rättssäkerheten...
Fast dessa gäng är ju inte terror, men visst, släpp på terrorlagarna där för all del... Gör polisens arbete lättare. Så kommer vissa att gnälla över integritet och maktmissbruk. Men för min egen säkerhet är jag villig att offra lite av detta - sålänge man faktiskt bara gör detta på personer man har en misstanke om brott på. Inte bara avvikande politisk åskådning.Maskintok skrev:
Jo de kan räknas som det..J JohanLun skrev:Fast dessa gäng är ju inte terror, men visst, släpp på terrorlagarna där för all del... Gör polisens arbete lättare. Så kommer vissa att gnälla över integritet och maktmissbruk. Men för min egen säkerhet är jag villig att offra lite av detta - sålänge man faktiskt bara gör detta på personer man har en misstanke om brott på. Inte bara avvikande politisk åskådning.
inhemsk terrorism
En jag känner, som är mer av en yrkesjägare än hobbyjägare, sa för 10-15år sen att han förstod inte riktigt problemet med vargen och hundar.
Enl han ska borde man träna hundar att jaga i par eller 3st, då kommer vargen aldrig gå till attack då den är ganska feg. Även träna lite större hundar än gråhund till lösjakt
Rätt eller fel? Ingen aning men jag tror det stämmer rätt bra...
Men då måste det ju till ett nytänk i jägarkåren och det kan nog vara svårt, för där ska det nog vara som det alltid har varit...
Jag är inte jägare själv men bor i norra delarna av Dalarna så varg finns runt knuten.
Är varken älskare eller hatare av varg
Men tycker att bestämmer regeringen att det ska finnas så ska den få vara där den vill och inte sövas och fraktas iväg för att den blir obekväm när den kommer ner mot tex Stockholm
Enl han ska borde man träna hundar att jaga i par eller 3st, då kommer vargen aldrig gå till attack då den är ganska feg. Även träna lite större hundar än gråhund till lösjakt
Men då måste det ju till ett nytänk i jägarkåren och det kan nog vara svårt, för där ska det nog vara som det alltid har varit...
Jag är inte jägare själv men bor i norra delarna av Dalarna så varg finns runt knuten.
Men tycker att bestämmer regeringen att det ska finnas så ska den få vara där den vill och inte sövas och fraktas iväg för att den blir obekväm när den kommer ner mot tex Stockholm
tanken är god.. på vissa håll använder man hundraser som är vana att tampas med Björn i sina hemländer... till att vakta får och alpackor...nino skrev:
En jag känner, som är mer av en yrkesjägare än hobbyjägare, sa för 10-15år sen att han förstod inte riktigt problemet med vargen och hundar.
Nej. Var fick du det ifrån.Maskintok skrev:
Jag syftade på mig själv. Försökte mig på ett ironiskt litet tjuvnyp, men det gick inte hem hos någon av er.
Staffans