19 706 läst ·
413 svar
20k läst
413 svar
Ännu ett angrepp på en hund
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Har jag skrivit ett enda ord om rätten att freda sin djur?
Debatt: Var är solidariteten med de som bor och verkar i vargreviren? | Jaktjournalen
https://www.jaktjournalen.se/debatt-var-ar-solidariteten-med-de-som-bor-och-verkar-i-vargreviren/
klart läsvärd, trots nyansering...
https://www.jaktjournalen.se/debatt-var-ar-solidariteten-med-de-som-bor-och-verkar-i-vargreviren/
klart läsvärd, trots nyansering...
https://sv.wikipedia.org/wiki/Resultat_i_riksdagsvalet_i_Sverige_2018Maskintok skrev:aj aj.. Inte sittande regeringen..
Om den nu inte var med på 1980 talet...
Jo men det hör inte saken till egentligen..
Det hade kunnat varit betydligt färre angrepp och varg dödade hundar om vargen stannade i skogen.. Men det gör den inte.. annars så hade vi inte sett denna statistik.
förresten vart och när var den folkomröstningen om vargens vara eller icke vara?
enda anledningen till att den går fritt på privatmark är för att den är fredad, och naturligtvis tillhör staten...
Altså, jag vet inte vad du menar riktigt. MP är ju skitsmå. Om du menar att de är så överjävligt bra på att utnyttja sin situation så att de är de som i praktiken styr så får de cred för den bedriften av mig även om jag inte röstat på dem...
Vi folkomröstar inte om varje detaljfråga. Vi får rösta på ett "bra" parti för sina viktigaste frågor och hoppas de inte har tokiga åsikter i andra frågor. Men visst är det ett skit att vi har så många partier att det blir en enda soppa av det. Men nu är vi långt bort från hur hundägare bättre kan måna om sina hundar. Allt är inte MPs fel.
Du får nog sätta dig och börja läsa på om mps tryckförband på S... Och hur V har tvingat S att lyda och lyssna på mp... genom åren..J JohanLun skrev:[länk]
Altså, jag vet inte vad du menar riktigt. MP är ju skitsmå. Om du menar att de är så överjävligt bra på att utnyttja sin situation så att de är de som i praktiken styr så får de cred för den bedriften av mig även om jag inte röstat på dem...
Vi folkomröstar inte om varje detaljfråga. Vi får rösta på ett "bra" parti för sina viktigaste frågor och hoppas de inte har tokiga åsikter i andra frågor. Men visst är det ett skit att vi har så många partier att det blir en enda soppa av det. Men nu är vi långt bort från hur hundägare bättre kan måna om sina hundar. Allt är inte MPs fel.
Tyvärr är det ju så. Trots sitt ringa väljarstöd så har dom i praktiken fått mer inflytande över politiken de senaste åren än Socialdemokraterna de har allierat sig med eftersom sossarna har varit så rädda att tappa makten.J JohanLun skrev:
Visst kan "vågmästarpartier" få mer att bestämma än de borde... Men det säger nog mer om sossarna att de misslyckats. Vill man inte ha denna regering så är det nog de som röstar S man ska övertyga att rösta på nåt annat. Inte de som röstar MP. Så visst har de nog kunnat pressa ut mer än sina 4%. Men om de i praktiken vore de som styrt det mesta är det ju isåfall ett totalt fiasko för S. Jag har inte röstat på någon av dem och jag har faktiskt inte funderat över om bara de två fanns att välja på vilken av dem jag skulle välja...useless skrev:
Jag blir ibland lite ledsen av att så många röstar på "småpartier". Då får vi den här lapptäckespolitiken där ingen bestämmer. Kanske borde gränsen höjas iallafall till 5%, eller kanske ännu hellre 10% så vi slapp detta.
Detta är inget nytt.J JohanLun skrev:Visst kan "vågmästarpartier" få mer att bestämma än de borde... Men det säger nog mer om sossarna att de misslyckats. Vill man inte ha denna regering så är det nog de som röstar S man ska övertyga att rösta på nåt annat. Inte de som röstar MP. Så visst har de nog kunnat pressa ut mer än sina 4%. Men om de i praktiken vore de som styrt det mesta är det ju isåfall ett totalt fiasko för S. Jag har inte röstat på någon av dem och jag har faktiskt inte funderat över om bara de två fanns att välja på vilken av dem jag skulle välja...
Jag blir ibland lite ledsen av att så många röstar på "småpartier". Då får vi den här lapptäckespolitiken där ingen bestämmer. Kanske borde gränsen höjas iallafall till 5%, eller kanske ännu hellre 10% så vi slapp detta.
Det har hållit på så här sedan Palmes tid...
När sossarna tog en mer kommunistisk vändning...
Ja, anarki är ju väldigt mycket bättre. *IRONI*
Först en fråga ON TOPIC;
Som hundägare har man juridiskt sett strikt ansvar. Vad som än händer så är ägaren ansvarig för det som sker. Hur fungerar det i sammanhanget? För strikt ansvar är en grej och jakt är ett annat.
Sedan lite raljerande OFF TOPIC;
Att man som varghatare hänvisar till jakttidningar är lika givande som att man som nazist hänvisar till expo ellnordfront. Det finns många olika politiska åskådningar men varför skulle det vara relevant att ha det som smädesord? På vilket sätt är det möjligt inverkande på ens förmåga att måla ett hus om man är vänsterpartist? Eller kan man bara sinka lådor om man är kristdemokrat? Liberaler är de enda som kan lägga tak? Sverigedemokrater är de enda som kan koppla rör?
Att jag personligen är vänsterpartist är sjukt irrelevant för hur jag hantverkar eller frågar om hjälp här på Bygga Hus. Ungefär lika irrelevant som att en hund har blivit angripen av en varg om det inte följs av en fråga hur man bygger en hundgård...
Som hundägare har man juridiskt sett strikt ansvar. Vad som än händer så är ägaren ansvarig för det som sker. Hur fungerar det i sammanhanget? För strikt ansvar är en grej och jakt är ett annat.
Sedan lite raljerande OFF TOPIC;
Att man som varghatare hänvisar till jakttidningar är lika givande som att man som nazist hänvisar till expo ellnordfront. Det finns många olika politiska åskådningar men varför skulle det vara relevant att ha det som smädesord? På vilket sätt är det möjligt inverkande på ens förmåga att måla ett hus om man är vänsterpartist? Eller kan man bara sinka lådor om man är kristdemokrat? Liberaler är de enda som kan lägga tak? Sverigedemokrater är de enda som kan koppla rör?
Att jag personligen är vänsterpartist är sjukt irrelevant för hur jag hantverkar eller frågar om hjälp här på Bygga Hus. Ungefär lika irrelevant som att en hund har blivit angripen av en varg om det inte följs av en fråga hur man bygger en hundgård...
2-3 attacker per år ja...det är enbart Agrias uppgifter & de som är BEKRÄFTAT dödade av vargmakhno_ skrev:
Maskintok gör verkligen skäl för andra halvan av sitt namn!
Några saker
- Äganderätten (som alla rättigheter) kommer direkt ur staten. Det är bla därför kommunismen per definition måste vara statslös Utan stat ingen äganderätt, med stat ingen kommunism. Äganderätten har som alla andra rättigheter begränsningar. Att ha villfarelser kring detta är lite lustigt.
- Hundar dör av alla möjliga saker hela tiden. (bilar) Vargen är ett icke problem i sammanhanget. Jägare blir bara extra förbannade för att de känner sig kränkta av en konkurrent. Listan ovan är ju patetiskt två tre attacker per år! useless kommentar blir ju rolig också. Tänker man lite så inser man att inga* hundar dödas.
Som sagt andra halvan av användarnamnet. Tankebanorna är ju i alla fall fria. Fria från tänkande. Bara banor kvar.
*statistiskt sett obefintligt
vi har X antal försäkringsbolag i Sverige så det är fler hundar som blir tagna av varg