Tack för tipset! Ställde en två 22x95 med viss förskjutning i höjdled och det fungerade fint, skall snyggas till vad det lider...

(med risk för att detta är OT)

Har nästan reglat klart idag, kan konstatera att Bauhaus virke är rena aprilskämtet vad jag inträngning av impregnering (inget nytt, man får vad man betalar för.....). Synade dessutom den trall 28x120 som jag köpte 200 LPM av och konstaterade att i alla fall en 70 meter åker tillbaka till Bauhaus pga usel kvalité. Återigen bedrar snålheten visheten med råge:rolleyes:

Var förbi Byggmax, vars virke inte rankas som top of the line, men jämfört med de parti som hade att plocka ur på Baushaus var det betydligt bättre (tätare årsruinagr, mindre knagg, jämnare impregenerat).

Få se om jag orkar baxa in all trall till stan imorgon......;)

• IMG_2137.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_2141.jpg
    Skapa konto
Jaså, Bauhaus-trallen var skräp? Hade själv planerat att köpa 28x120 och 45x120 i veckan då priserna är samma som Byggmax och jag hört att kvalitén skulle vara bättre? Vart ska man nu köpa budget-trall och regel?

Jag tror att kvaliten skiftar med olika sändningar, varför inte titta in på Cheapy om du har det i närheten. De har tagit en del av sitt sortiment från Södra vad jag sett, behöver iofs inte vara nån garanti men det såg bra ut. Det bästa är förstås att handplocka och syna virket allteftersom. På Byggmax ligger det högar med bortsorterat, vet inte hur de hanterar det sen.

Kjell G

Det är nog mycket riktigt så att kvalitén varierar från sänding till sändning, just när jag skulle handla föll det sig så att trallen på byggmax var bättre än både ex Bauhaus och K-rauta (Norrköping). Men det är nog bäst att själv kolla runt och skaffa sig en uppfattning, smaken och kraven är som sagt olika.

På självaste valborgsmässoafton drog jag i den sista skruven, exakt en månad efterdet att tanken på altanbygge slog mig. Slutresultatet blev helt ok tycker jag; enkelt, stabilt och med möjlighet att om man så vill bygga vidare på.

Lite markarbete återstå och nån form, av halvt trappsteg på den vänstra sidanr, men det kan gott vänta......

Återkommer med en mer utförlig redogörelse om mina lärdommar av bygget när tid finnes! Tack för råd och hjälp under byggets gång.

• IMG_2158.jpg
    Skapa konto
  • IMG_2173.jpg
    Skapa konto
  • IMG_2178.jpg
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.