Vad tror ni? Är väggen mellan redskap och förråd bärande? Utrymmet är i källaren och ovanför ligger vardagsrummet utan vägg på samma ställe.
Det är betongbjälklagg där bjälkarna ligger tvärs väggen. På bilden med lampan ser man väggen till höger. Alla väggar i huset blåbetong.

• Taklampa i källare med synliga kablar och betongbjälklag, möjlig bärande vägg till höger.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ritning visar husets källarvåning med vardagsrum, sovrum och förråd markerat.
    Skapa konto
  • Ritning av källare med markerad bärande vägg mellan hobbyrum och förråd.
    Skapa konto
Högst osannolikt. Däremot borde det du säger ang. att alla väggar är i lättbetong inte stämma, då det framgår tydligt att väggen du talar om ej är i samma material som de yttre väggarna. Detta pekar ju dock också på att den ej är bärande.

Har du någon annan ritning, av typ konstruktion, så går det att bekräfta definitivt.

Tack för svar.
Jag upplever att alla väggar är blåbetong, enligt säljare är det så. Även borrmaskinen "säger" samma sak oavsett vart jag borrar.

Tyvärr har jag inga fler ritningar än dessa.

Vill bara förtydliga att blåbetong inte är ett byggnadsmaterial, utan en viss sorts lättbetong. T.ex. som många numer kallar lättbetong för siporex fast det egentligen är ett varumärke.

Du har inte tillgång till hela ritningarna du lagt upp? Möjligen att det finns en förklaring till de olika materialen i väggarna.

Tyvärr är det här det enda jag har att gå på i ritningsväg.
Finns det nåt proffs som man kan ta hem för att få det bekräftat? Vad har en sån människa för yrkestitel isf?

Jag fick svar från olika personer i föreningen. Den är inte bärande.

Tack för svar och all hjälp(y)

• Gilla
C.Lundin
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.