25 897 läst ·
170 svar
26k läst
170 svar
Anmält Radiotjänst för förtal, hot och förföljelse!
Ja du, det är ingen nyhet. Jag undrar fortfarande vart du vill komma?SBH skrev:
Ta bort licensen och lägg det på skatten. De som betalar idag får betala lite mindre. De som fuskar idag får betala lite mer och de som inte har någon TV får betela en slant extra de också.
thomasx>Det finns en del som faktiskt inte bryr sig om TV, t ex jag.
Det jag vill se finns oftast på webben eller om det är en film så sätter jag i en DVD i datorn.
Rent krasst är det sambon som vill ha TV, inte jag och jag vet knappt vilka kanaler det är på den, så mycket bryr jag mig typ.
/Kent
Det jag vill se finns oftast på webben eller om det är en film så sätter jag i en DVD i datorn.
Rent krasst är det sambon som vill ha TV, inte jag och jag vet knappt vilka kanaler det är på den, så mycket bryr jag mig typ.
/Kent
Det är mycket som helt eller delvis finansieras via skattsedeln (stat eller kommun) men som inte alla utnyttjar och där egenavgifterna bara står för en mindre del av den faktiska kostnaden. T ex dramaten, bibliotek, badhus, statliga muséer, idrottsarenor, kollektivtrafik, vägar, sjukhus, skolor, dagis o s v... Skall vi göra om systemet så att man bara betalar om jag nyttjar dessa tjänster också? Varför särbehandla TV?
mycke_nu skrev:
Tror inte att 1500 miljarder räcker i skatt...men hittar inte på deras sida hur/vad de räknat.
Ligger arbetsgivaravgiften med där?
Ligger alla miljöavgifter med där?
..Kontrollavgifter...
Förseningsavgifter....
Straffavgifter.....
Böter....
Avgifter som inte är annat än förtäckta skatter..
Född fri, skattad till döds!
Men jag betalar GÄRNA TV-Avgiften för möjligheten till reklamfri TV & Radio!
Under en period när vi båda pluggade så hade vi ingen TV hemma (tro det eller ej men man överlever ändå). Under denna period ringde en kvinna från Radiotjänst på dörren eftersom de hade "pejlat" in att vi hade en TV-mottagare. Hon berättade vad som gällde och jag förklarade att vi inte hade någon TV. Det märktes att hon inte trodde på mig (det verkar ju osannolikt att någon vettig människa inte har en TV hemma...). Det här var väldigt frustrerande och jag försökte få henne att komma in så att hon verkligen skulle få se att vi inte hade någon TV men det gick inte, antar att de har det som policy. Några dagar senare kom ett brev från Radiotjänst med ett inbetalningskort som åkte direkt i pappersinsamlingen...
Detta med att pejla in förekomsten av TV-mottagare är ju vanligt som historia, men är det något som finns på riktigt? Det är ju just en mottagare det är fråga om, och den skall väl inte sända ifrån sig några särskilda signaler. Om det finns, är det någon som vet hur det fungerar?
Erik
Erik
Pejlingen är inget voodoo, man pejlar lokaloscillatorn i mottagaren.
Däremot, i ett bostadsområde med 10-20-30 lägenheter i varje hus i flera våningar. Omöjligt att avgöra om det finns en TV i en speciell lägenhet, signalerna från alla apparater som är på samtidigt studsar runt hit och dit mellan väggarna, omöjligt att skilja ut något vettigt.
Däremot, i ett bostadsområde med 10-20-30 lägenheter i varje hus i flera våningar. Omöjligt att avgöra om det finns en TV i en speciell lägenhet, signalerna från alla apparater som är på samtidigt studsar runt hit och dit mellan väggarna, omöjligt att skilja ut något vettigt.
Så om man inte har en mottagare går man fri?
Själv har jag vare sig antenn eller digitalbox men däremot har jag en gammal tv ståendes för de gånger om året då jag känner för att hyra mig en film. Jag tror att jag egentligen skall betala avgift eftersom jag kan koppla antenn och box men eftersom jag inte har några planer på det så låter jag bli.
Bara lite nyfiken på om de skulle få utslag om de åker förbi...
Själv har jag vare sig antenn eller digitalbox men däremot har jag en gammal tv ståendes för de gånger om året då jag känner för att hyra mig en film. Jag tror att jag egentligen skall betala avgift eftersom jag kan koppla antenn och box men eftersom jag inte har några planer på det så låter jag bli.
Bara lite nyfiken på om de skulle få utslag om de åker förbi...