Min uppfattning är att det är mycket få företag som ens bryr sig vad ARN säger och tycker.........Hur många är ens in och tittar på "svarta listan" ?

BirgitS
ARN:s beslut är antingen ett bifall till konsumentens krav, alltså att denne helt eller delvis ska få rättelse, eller ett avslag. Besluten är formellt rekommendationer, men drygt 70 procent av företagen följer dem.

Följsamheten varierar dock kraftigt mellan olika avdelningar; sämst är den på bostadsavdelningen med hantverkstjänster och bäst när det gäller bank- och försäkringsärenden.
https://www.radron.se/guider/sa-klagar-du-hos-arn-/

Själv har jag kollat mot svarta listan och kontaktade inte en hantverkare som låg på den några år innan jag behövde en hantverkare.

Skånepöjk
S Stefan1972 skrev:
Min uppfattning är att det är mycket få företag som ens bryr sig vad ARN säger och tycker.........Hur många är ens in och tittar på "svarta listan" ?
hamnar du på svarta listan så får du inga krediter alls, du kan inte ta lån etc med företaget då de är svartlistade så vill ingen låna pengar till dem osv.
Hamnar du där är det illa, att du förlorar kunder är knappast det värsta

Skånepöjk Hällvetet skrev:
hamnar du på svarta listan så får du inga krediter alls, du kan inte ta lån etc med företaget då de är svartlistade så vill ingen låna pengar till dem osv.
Hamnar du där är det illa, att du förlorar kunder är knappast det värsta
Va?
Sedan när kollar banker på svarta listan? (Om de inte blir tipsade)
Inte ens myndigheter bryr sig ju om att kolla det vid upphandlingar...

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.