5 677 läst ·
19 svar
6k läst
19 svar
Anlägga väg utan bygglov
Ehh... Det råkar inte finnas nån skrivelse som säger att sådana överträdelser preskriberas efter tio år eller så?F Falckman skrev:
Japp,har skickat in det. Och det kommer styckas av och skrivas servitut för väg Om jag sammanfattar: ok att göra vägen nu förutom anslutningen till väg utan att riskera nåt? Tusen tack för alla svarF Falckman skrev:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 231 inlägg
Så länge som siktkraven är uppfyllda och det bara är vilplanet som behöver fixas skulle jag våga börja bygga. Annars kanske vägen måste byggas på annan plats än du tänkt.
Nu framgår det inte om vägen bara går på föräldrarnas mark, men annars måste du förstås ha lov av markägaren för att anlägga vägen också. För även om den är tillåtlig ur myndighetsperspektiv så innebär förstås inte det att du får ta andras mark i anspråk hur som helst.
Nu framgår det inte om vägen bara går på föräldrarnas mark, men annars måste du förstås ha lov av markägaren för att anlägga vägen också. För även om den är tillåtlig ur myndighetsperspektiv så innebär förstås inte det att du får ta andras mark i anspråk hur som helst.
Det är bara på mina föräldrars mark! Och enda lösningen är att dra vägen enl förhandsbeskedet så det borde inte vara några problem..Nötegårdsgubben skrev:
Så länge som siktkraven är uppfyllda och det bara är vilplanet som behöver fixas skulle jag våga börja bygga. Annars kanske vägen måste byggas på annan plats än du tänkt.
Nu framgår det inte om vägen bara går på föräldrarnas mark, men annars måste du förstås ha lov av markägaren för att anlägga vägen också. För även om den är tillåtlig ur myndighetsperspektiv så innebär förstås inte det att du får ta andras mark i anspråk hur som helst.
Klicka här för att svara