Hej.
Jag har anlitat en anläggningsfirma för att dränera om runt huset och sedan anlägga en ny uppfart samt trädgårdsgång. Plattorna som skall läggas på uppfarten och gången heter Plateau i 3 storlekar (63x42, 42x42, 21x42) med smågatsten inblandat i mönstret. Uppfarten är nu lagd men jag har märkt att flera av ffa de stora plattorna vippar lite om man står i kanterna på plattorna och väger fram och tillbaka. Jag har alltså inte kört in bilen på uppfarten ännu, bara gått på den. Hantverkaren säger att det är normalt att det glappar lite eftersom man inte kan padda dessa plattor, man måste handknacka ner dem. Fogen håller dem på plats (hårdfog) säger han. Ska jag acceptera detta? Känns inte rimligt att plattorna vippar när man går på dem, hur ska det då gå när man kör bil på dem?
Trädgårdsgången har samma mönster men kantas dessutom av halvhöjds smågatsten som är lagd i sättsand/stenmjöl. Jag ifrågasatte om gatstenarna skulle ligga tillräckligt stabilt så att de tål att man trampar på dem. Inga problem sa hantverkaren, när fogen är på plats håller det. Utanför gången ligger 30-60 dekorsten så det blir inte mycket stöd utifrån för gatstenen. Det har visat sig att gatstenarna lossnar om man trampar på dem. Har ni några synpunkter eller tips. Jag har ännu inte betalat slutfakturan.
Tack på förhand
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder