Så här skulle jag göra
1. Gräv ut 30 cm djupt
2. Lägg på geoduk i botten
3. Lägg sedan ett lager 0-32 (Kross), 20 cm
4. Kratta jämt och fint och sedan vattna eller vibbra materialet så du får en jämn hård yta.
5. Toppa med 0-16 (Kross), knappt till marknivå.
6. Jämna till och vibbra igen.
7. Lägg sedan på 2-3 cm av önskat grus
Man kan ju också skippa gruset och få en jämn och fast yta som är behaglig att gå på ändå, dessutom lättar att hålla fin och skotta.
1. Gräv ut 30 cm djupt
2. Lägg på geoduk i botten
3. Lägg sedan ett lager 0-32 (Kross), 20 cm
4. Kratta jämt och fint och sedan vattna eller vibbra materialet så du får en jämn hård yta.
5. Toppa med 0-16 (Kross), knappt till marknivå.
6. Jämna till och vibbra igen.
7. Lägg sedan på 2-3 cm av önskat grus
Man kan ju också skippa gruset och få en jämn och fast yta som är behaglig att gå på ändå, dessutom lättar att hålla fin och skotta.
Möjligen är det overkill som Tommy skriver men jag tror att resultatet efter några år är avhänget duk. Beror lite på vad du har för markförhållanden men material har en tendens att blanda sig om man saknar duk.
Nu är det ju bara en gåyta det rör sig om, behovet hade ju varit mer påtagligt om bilar eller andra fordon skulle köra där.
Nu är det ju bara en gåyta det rör sig om, behovet hade ju varit mer påtagligt om bilar eller andra fordon skulle köra där.
Klicka här för att svara
