Gick illa idag. Brukar tänka på alla dessa farthinder folk lägger ut men idag cyklade jag på ett och bröt armen. Fanns ingen skylt som varnade. Troligen enskild vägförening med väg bidrag.

• Ledsen
RoTe och 2 till
  • Laddar…
johnjensen johnjensen skrev:
Gick illa idag. Brukar tänka på alla dessa farthinder folk lägger ut men idag cyklade jag på ett och bröt armen. Fanns ingen skylt som varnade. Troligen enskild vägförening med väg bidrag.
Tråkigt men du är trots allt ansvarig att hålla sådan hastighet och uppsikt att du kan upptäcka hinder.

• Gilla
Festlund och 3 till
  • Laddar…
VikingBlacksmith VikingBlacksmith skrev:
Tack för beskrivningen. Jag ska ta med mig det till mötet!
Hur gick det, har ni fått ordning på hastigheten?

andreascarlsson andreascarlsson skrev:
Hur gick det, har ni fått ordning på hastigheten?
Det har blivit bättre. Sopbilen klagade direkt på att det va för smalt mellan pollarna. De vill ju ha orimligt mycket plats. Men för att vara lite tillmötesgående har vi tagit bort dem, men sagt att om de inte sköter sig i fortsättningen kommer de upp igen. Eventuellt kommer vi att sätta upp ett farthinder till eftersom besökare till en av fastigheterna har en tendens att gasa på mellan två av farthindren, som är på varsin sida om mitt hus och parkering.
Men på det stora hela har det blivit bättre. De flesta som tidigare har kört fort har fattat att vi menar allvar och den person som alltid tittade på telefonen har börjat titta på vägen för att se farthindren.

• Gilla
Per Sandberg1 och 1 till
  • Laddar…
VikingBlacksmith VikingBlacksmith skrev:
Det handlar inte om att vi har respekt för honom, utan att det är bökigt att ha med honom att göra. Han kommunicerar bara via mail på knackig engelska (han bor inte i Sverige). Så det blir en lite udda sitts eftersom det inte är han som är problemet med körning, utan hans anställda, men det är han som är motparten i samfälligheten.
Fast det skall ni inte behöva bry er om. Ni skickar räkningen på sedvanligt sätt (ev. bara i lokala brevlådan, hans problem att se till att post till fastigheten kommer till honom, oavsett var i världen han är). Sedan direkt till kronofogden om inte pengarna kommer in.

Där kan det möjligen bli strul, för fogden att driva in skulden om han bor i utlandet. Om han har problem att kommunicera, så är det hans problem, inte ert.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.