MathiasS MathiasS skrev:
Detta är faktiskt inte sant? Ankarmassan är ju av tvåkomponentstyp som blandas i pipen, så det går att använda tuben flera gånger, men med ny pip.
Japp! Så skall det vara. Men jag har inte lyckats hittills. Så jag rekommenderar att se det som en bonus och ta höjd för engångsbruk.

Nu köper jag alltid billigaste som går att få tag på. Ni som lägger mer pengar kan mycket väl ha andra, bättre, erfarenheter. :)

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
P Pettttter skrev:
Ok så samma lösning som dom andra? Biltemas kostar ju 99 vs flera hundra för konkurrenterna så om ni säger att den funkar så testar jag med den.

När det gäller rensning, tråkigt att lägga ett par hundra spänn på en borste och en blåsmanick. Det måste väl funka med vilken smal borste som helst, och att blåsa med ett sugrör? Eller det blir inte bra?
Japp. Biltema funkar. Och bara du blåst/skrubbat ur hålet bra så räcker det. Det går att blåsa för hand med sugrör om du vill det. Det går att skrubba med en träpinne också i värsta fall, det beror på hur bra betong du har.

C
lars_stefan_axelsson lars_stefan_axelsson skrev:
Nu köper jag alltid billigaste som går att få tag på. Ni som lägger mer pengar kan mycket väl ha andra, bättre, erfarenheter. :)
Jag har använt Fischer VL, funkar bra att använda patronen flera gånger genom att byta pip.

Om TS är orolig för hållfastheten tycker jag han skall skippa funderingarna på Biltema och vilka genvägar man kan ta i montaget. Vidhåller att vanlig expanderbult med stor marginal klarar lasten det är frågan om här. Antar att det är frågan om ett bjälklag och då kan betongen rimligtvis inte vara hur dålig som helst. Och skulle den vara det så hjälper det föga med ankarmassa. Ta för all del genomgående hål och en stor bricka på ovansidan. Enkelt, billigt och överlägset bäst hållfasthet. :D

• Gilla
anojak
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Jag har använt Fischer VL, funkar bra att använda patronen flera gånger genom att byta pip.

Om TS är orolig för hållfastheten tycker jag han skall skippa funderingarna på Biltema och vilka genvägar man kan ta i montaget. Vidhåller att vanlig expanderbult med stor marginal klarar lasten det är frågan om här. Antar att det är frågan om ett bjälklag och då kan betongen rimligtvis inte vara hur dålig som helst. Och skulle den vara det så hjälper det föga med ankarmassa. Ta för all del genomgående hål och en stor bricka på ovansidan. Enkelt, billigt och överlägset bäst hållfasthet. :D
haha ja en bricka på vardagsrumsgolvet hade känts mest tryggt!

Jag måste säga att jag har noll koll på konstruktionen, hur byggde man ett källartak 1947? Bygger man ett temporärt tak av trä, i med armeringsjärn och i med betong sen bort med träet när det stelnat? Eller på något helt annat sätt?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.