5 108 läst ·
35 svar
5k läst
35 svar
aniticimex el humor
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Han kanske bara missat ett "o"?pandalus skrev:Men det är ju totalt ologiskt,man kan ju tänka att man tex glömmer ett o framför jordat osv men just när det är så detaljerat att han hittat ett jordat uttag som det är nåt fel på..
Det fanns inte ett endaste jordat uttag i huset så jag förstår faktist inte...
Ingen annan som har någon bra teori om vad han syftade på?
El ska besiktas av en godkänd elbesiktningsman och inte av någon som inte har en aning om vad el är.....
Medlem
· kronoberg
· 1 528 inlägg
Är detta i köket (bänkar etc) eller vid matplatsen i köket? Det beror lite på hur planlösningen är och hur man "gränsar av" mellan kök och matplats så kan det vara fullt lagligt med att ha ett ojordat uttag i köket. Haft det i ett kök själv och har nog jordat upp ett ensamt uttag vid fönstret vid matplatsen i "köket" i ett 50tal lägenheter.
Helt lagligt då och helt lagligt nu. Dock inget jag skulle installera eller låta vara kvar idag iaf om jag fick bestämma.
Helt lagligt då och helt lagligt nu. Dock inget jag skulle installera eller låta vara kvar idag iaf om jag fick bestämma.
Men... i så fall borde han väl rimligtvis skriva just det och inte att "jordade vägguttag som inte är funktionsdugliga". Jag kommer aldrig anlita anticimex pga allt jag läst på BH...Müssli skrev:
hahaha tragiskt är det iallafall... Ingen som har nån rolig spekulation om vad aniticimex kan tänkas svara på mitt mail där jag frågade om detta...
Skickade till någon på huvudkontoret,så ringde jag honom och frågade när jag skulle få svar egentligen så frågade han vad jag menade med bilden
så jag fick förklara ,,hehehe
Skickade till någon på huvudkontoret,så ringde jag honom och frågade när jag skulle få svar egentligen så frågade han vad jag menade med bilden
Precis som KOW skriver. Begär för guds skull pengarna tillbaka för amatörmässig besiktning!
Stå på dig, ge dig absolut inte. Ring, maila, "ligg på", upprepade gånger och be att få tala med ansvarig chef för en förklaring.
Jag skulle blivit fullständigt galen om jag fått detta papper efter att ha betalat flera lakan för en "besiktning" av en yrkesman som ska kunna sin sak.
Men det kanske bara är jag? :x
Stå på dig, ge dig absolut inte. Ring, maila, "ligg på", upprepade gånger och be att få tala med ansvarig chef för en förklaring.
Jag skulle blivit fullständigt galen om jag fått detta papper efter att ha betalat flera lakan för en "besiktning" av en yrkesman som ska kunna sin sak.
Det är inte bara du.krilleman_215 skrev:Precis som KOW skriver. Begär för guds skull pengarna tillbaka för amatörmässig besiktning!
Kan det vara att han menar att uttaget inte fungerar (icke funktionsdugliga)enligt hans provare, för även om inte jord indikeras borde väl fas och nolla? Men konstigt då om alla uttag var fungerade enligt TS samt att han skrivit jordade uttag men det kan ju vara felskrivning som sagt.