Hjälper min dotter med att bygga ett litet fritidshus. Ska börja med ångspärren på väggarnas insida. Hon har betongplatta utan värmeslingor. Ska vi dra ner ångspärren ca 15 cm ut på golvet? Räknar med hon lägger ett klinkergolv sedan.
 
Om det ska läggas klinkergolv på betongplattan så funkar det väl inte med plast på golvet?

Hur mycket isolering ska det vara i väggarna?
Kommer huset stå permanent uppvärmt, eller kommer det att kallställas emellanåt?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.