Ingen som har något förslag?

Jättebra instruktion Snailman, tack så mycket. Problemet som jag har är att ångspärren som går vid stödbensväggen inte går så pass långt ner i mellanbjälklaget, att jag kan skarva ihop den med den nedre, om jag uttrycker mig så.

Snailman
kan du inte skarva på den bit som fattas då? och tejpa skarvarna?

du skrev väl att du inte kommer åt nerifrån men kommer du inte åt uppifrån heller?

Tyvärr inte, jag kommer inte åt plasten utan att ta bort osb+gips på ovanvången. Då den i princip slutar precis i kan. Funkar det att överlappa nerifrån så lång som kallvinden är? Eller skulle fukten fortfarande hitta sig in? Mvh

Hej! Jag har en fundering. Håller på som bäst att sätta ångspärr, isolerar snedtak och stödbensvägg på vinden.
Men jag har bara dragit ut ångspärren så den sitter längs med stödbensväggen och sedan ut på golvet?
Är detta fel?

Hallå, skulle behöva ett svar på detta så jag vet, för att underlätta så har jag en SMV kalmar, är det någon som har erfarenhet av hur det ska göras, observera att det alltså inte är isolerat ut till takfot utan längs med stödbenen.
Det sitter ju, vad jag vet, ångspärr i mellanbjälklaget, så borde väl funka att inte ansluta "min" diffspärr med den som redan finns.
Eller ska man plasta golvet kansek?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.