Jag ska lägga ny ångspärr på loftet och funderar på hur jag får den mest tät? Fick tips att spika fast den med lister längs med takstolarna, men kommer det då inte att läcka/vara otätt vid dessa?
Byggfolielim vore väl lämpligare, kan dock bli rätt dyrt i de mängder du behöver. Kanske kan du plasta över underramen och använda byggfolietejp på skarvarna istället?
Ja, att plasta in reglarna blir nog svårt. Kanske hade det varit bättre att riva innertaken och sätta ångspärr "underifrån", då hade det kanske blivit tätare, men jag vill helst ha ångspärren på loftet...
[bild]
Jag ska lägga ny ångspärr på loftet och funderar på hur jag får den mest tät? Fick tips att spika fast den med lister längs med takstolarna, men kommer det då inte att läcka/vara otätt vid dessa?