Takstolar och ångspärr på ett vindsvåningsgolv med synliga träbjälkar och ventiler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag ska lägga ny ångspärr på loftet och funderar på hur jag får den mest tät? Fick tips att spika fast den med lister längs med takstolarna, men kommer det då inte att läcka/vara otätt vid dessa?
 
Byggfolielim vore väl lämpligare, kan dock bli rätt dyrt i de mängder du behöver. Kanske kan du plasta över underramen och använda byggfolietejp på skarvarna istället?
 
Skruvar du en list som klämmer fast plasten så blir det tillräckligt tätt. Är du osäker så kan du dra en sträng med valfri fogmassa först.
 
Ja, att plasta in reglarna blir nog svårt. Kanske hade det varit bättre att riva innertaken och sätta ångspärr "underifrån", då hade det kanske blivit tätare, men jag vill helst ha ångspärren på loftet...
 
S sepani skrev:
[bild]
Jag ska lägga ny ångspärr på loftet och funderar på hur jag får den mest tät? Fick tips att spika fast den med lister längs med takstolarna, men kommer det då inte att läcka/vara otätt vid dessa?
Hur löste du uppgiften?
 
A Lurke skrev:
Hur löste du uppgiften?
det blev Isovers diffusionsöppna ångspärr med tillhörande tejp, vid rörgenomföringar körde jag fogskumovanpå duken
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.