Hej,

Håller på med en utbyggnad som skall bli en håll på 20 kvm. Håller på att sätta upp ångspärr just nu.
Och funderar lite på funktionen den kommer fylla när resterande av huset på 100 kvm inte har ångspärr ( byggt 1960.)
 
Om hallen kommer att bli permanent uppvärmd så är det ok med ångspärren. Särskilt om den isoleras tjockt med glas-/stenull. Huruvida huset i övrigt har ångspärr eller inte spelar ingen roll.
 
Det kommer alltid finnas värme, och väl isolerat är där också med glasull. Då behöver jag inte känna att detta var i onödan
 
  • Gilla
Oldboy
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.