Håller på med en utbyggnad som skall bli en håll på 20 kvm. Håller på att sätta upp ångspärr just nu.
Och funderar lite på funktionen den kommer fylla när resterande av huset på 100 kvm inte har ångspärr ( byggt 1960.)
Om hallen kommer att bli permanent uppvärmd så är det ok med ångspärren. Särskilt om den isoleras tjockt med glas-/stenull. Huruvida huset i övrigt har ångspärr eller inte spelar ingen roll.