Har köpt hus från 68. I ytterväggarna är det isolerat med glasfiberisolering där det sitter som en foliepapp mot insidan av huset (ångspärr?). Vi har nu börjat renovera, men har inte tid att riva ner allt och plasta hela huset (Eller råd). Sätter nu nya gipsskivor över befintliga tretex väggar, men har börjat tänka mer om det var ett dumt val. Finns det risk för mögel osv då huset blivit tätare?.. Känns inte rimligt att man ska behöva riva ner hela konstruktionen enbart för att sätta plast, för att sen sätta för allt igen.
Jag tror det kommer att gå bra att gipsa utan plast (bara du hittar reglarna att skruva gipsen i), tretex är inte mycket att skruva i.
Om du har spånskiva på väggarna som förmodligen var mycket vanligare på den tiden är det lättare att skruva gipsskivorna.
Om du har spånskiva på väggarna som förmodligen var mycket vanligare på den tiden är det lättare att skruva gipsskivorna.
Låter lovande!.
Ja jag har märkt att tretex är sådär att skruva i. Ibland drar skruvarna inte alls. Men för det mesta så går det bra. (har börjat lägga lite trälimm på väggen innan jag sätter upp dom nu...😶🌫️). Tror det är tretex i alla fall..
Ja jag har märkt att tretex är sådär att skruva i. Ibland drar skruvarna inte alls. Men för det mesta så går det bra. (har börjat lägga lite trälimm på väggen innan jag sätter upp dom nu...😶🌫️). Tror det är tretex i alla fall..
Klicka här för att svara