932 läst ·
5 svar
932 läst
5 svar
Ångspärr på vind…ja eller nej?
Hej!
Huset är byggt 1973 och vi har nu fått reda på att vi inte har någon ångspärr på vinden. Detta upptäcktes när vi besikta vinden inför en ev rivning av isoleringen.
Det står inget i besiktning från köpet av Anticimex att det saknas. Nu till frågan….Behöver vi det? Läste någonstans att det inte alltid behövs i äldre hus.
Huset har nya fönster, ventilation är självdrag.
Huset är byggt 1973 och vi har nu fått reda på att vi inte har någon ångspärr på vinden. Detta upptäcktes när vi besikta vinden inför en ev rivning av isoleringen.
Det står inget i besiktning från köpet av Anticimex att det saknas. Nu till frågan….Behöver vi det? Läste någonstans att det inte alltid behövs i äldre hus.
Huset har nya fönster, ventilation är självdrag.
Om nu ska lägga in mer isolering så kan det behövas även om det har fungerat utan tidigare.
Redigerat:
Klicka här för att svara
