E_interiör
Hej!
Huset är byggt 1973 och vi har nu fått reda på att vi inte har någon ångspärr på vinden. Detta upptäcktes när vi besikta vinden inför en ev rivning av isoleringen.
Det står inget i besiktning från köpet av Anticimex att det saknas. Nu till frågan….Behöver vi det? Läste någonstans att det inte alltid behövs i äldre hus.
Huset har nya fönster, ventilation är självdrag.
 
Speciellt när ni har självdrag kan det behövas. Har ni badrum på våningen under vinden?
 
Om nu ska lägga in mer isolering så kan det behövas även om det har fungerat utan tidigare.
 
Redigerat:
  • Gilla
tergo och 2 till
  • Laddar…
E_interiör
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Speciellt när ni har självdrag kan det behövas. Har ni badrum på våningen under vinden?
Japp, En plans hus
 
Hur ser det ut på vinden? Är råsponten angripen av något eller är där torrt?
 
E_interiör
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Hur ser det ut på vinden? Är råsponten angripen av något eller är där torrt?
Torrt. Inget är angripet
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.