Hej på er,

har spenderat senaste dagarna med att försöka hitta svar på mina funderingar om vårt kommande badrum. Blir inte klok på det dock, och hoppas att någon kan förbarma sig över mina frågor :)

jag har bifogat en ritning på badrummet, och hur vi tänkt. Tar gärna emot synpunkter på vad jag skriver och ritat.

vägg 1 o halva 4 (duschhörnet) har vi reglat upp igen efter total rivning av dessa, gamla rör/avlopp etc. vi har isolerat och sedan gipsat. ingen ångsspärr då vi kommer ha plastmatta på väggarna i duschhörnet (fram till dörren)
vägg 2 och 3 är gamla brädväggar, jämna, så här har vi bara tänkt limma och skruva på gipset direkt på.

min tanke är att jag gärna vill kunna "tapetsera" i zon 2, uppmärkta väggar 3,4,5 för att få det kännas mer som ett rum. Men funkar vanlig tapet i badrum?

Sen är det mest det där med ångspärren som mest gör mig stirrig. ska jag HA ångspärr på vägg 3,4,5 nämnd ovan? För vi inte har plastmatta här? Alt 2 är att ha plastmatta på rubbet, men kan jag då tapetsera över den sen? (vill ha känslan av mer rum, mindre badrum)

Och hur ska jag resonera ang väggen mot kattvinden, det är ju en innervägg på ett sätt, men ska jag tänka på den som en yttervägg? ytterväggen är isolerad, men det 'är ändå rätt kallt i kattvinden skulle jag vilja påstå.

Som sagt.. jag behöver mer kött på benen och håller tummarna...

tusen tack på förhand

/Jenny

• bad.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.