2 132 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Ångest över min gillestuga.
Tycker mig känna en liten källarlukt i våran gillestuga. Besiktningsman körde med fuktmätare mot väggen men hittade ingenting innan vi köpte huset. Men jag har fortsatt oroa mig över lukten, fukttestat ännu en gång mot väggen men hittar verkligen ingenting.
Vad kan man göra?, kan det helt enkelt bara lukta källare utan att det är något? Det har inte påverkat min hälsa förutom att jag känner mig orolig över fuktskada då det är en utreglad vägg.
Tips på vad jag kan göra? Funderar på ringa anticimex och be dom utreda men jag har ju fan kollat upp detta 3gånger nu, köra en avfuktare stenhårt i rummet kan det ta bort lukten ?
Vad kan man göra?, kan det helt enkelt bara lukta källare utan att det är något? Det har inte påverkat min hälsa förutom att jag känner mig orolig över fuktskada då det är en utreglad vägg.
Tips på vad jag kan göra? Funderar på ringa anticimex och be dom utreda men jag har ju fan kollat upp detta 3gånger nu, köra en avfuktare stenhårt i rummet kan det ta bort lukten ?
Produkter som diskuteras: "fuktmätare"
Fuktmätare
Fuktmätare är precisionsverktyg som används för att mäta fuktnivåer i olika material, som exempelvis trä, betong och gips. Detta är särskilt viktigt inom byggbranschen för att förebygga mögel- och rötskador, men även inom jordbruket
Läs mer
Självbyggare
· Stockholm
· 2 705 inlägg
Har du värme på? Avfuktare? Börja med de 2 så blir det troligen bättre/bra
Medlem
· Västerbotten
· 94 inlägg
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden